Thursday, April 16, 2009

..::KEPENTINGAN::..

Ada seseorang bertanyakan kepada saya. Di antara kahwin dengan barang-barang yang mahu saya beli, mana lagi penting.

Saya jawab. Jika dalam tempoh sekarang, ada yang mengajak saya untuk berkahwin maka ia adalah lebih penting. Jika tiada, barang-barang yang saya mahu itu jadi lebih penting. Ya, mungkin untuk kepuasan diri sendiri.

Lalu katanya, bagaimana jika barang itu diletakkan di atas dulang dan diberikan kepada saya?

Apakah?

22 comments:

Nikotin said...

kalau barang itu diletakkan atas dulang sebagai hantaran, memang lebih bagus

Anuar Manshor said...

Menangislah!haha (ala-ala dalam filemlah).

Ron97 said...

antara hantaran-hantaran yang pernah aku jumpa yang aku tak tahan gelak
1. teddy bear
2. helmet motor
3. kasut sport
4. aaa.. nanti aku sambung, nak balik check dlm hardisk

balduPuteh said...

soalan menjerat tu...

madulebah said...

NIKOTIN :Ya. Saya rasa sangat bagus idea tu.

ANUAR :Dalam skrip juga kata "kami masih dalam proses mengenali hati budi masing-masing"

RON97 :Eh, Dynas pun bagi halmet.

Dan aku rasa zaman sekarang peduli apa dengan pelik atau tak pernah dibuat orang. Biarlah kita jadi pemecah tradisi. Lagipun "zaman dah berubah, dunia dah maju"

tasikmerah said...

org sekarang letak kunci je atas dulang... kunci rumah... kunci kereta...

he he.

madulebah said...

BALDU :Jerat percintaan. Ha ha ha

TASIK :Itu lah pun. Bagi satu dulang je. Tapi berharga sangat.

Ha ha ha.. sila berangan-angan ya.

aku said...

mcm mana klu aku yg ajak kawin..??

madulebah said...

AKU :Wah!! Gempar ni

asuHara sU said...

tu trick ques tuuu.
jawab jgn x jawab!

Kak Yong said...

itu sudah bagus...x perlu la ko asyik nak pk..mau beli ka x mau beli...asyik dok ragu-ragu...

madulebah said...

ASUHARA :Saya dah jawab. Ha ha ha

GEE :Tapi kalau nak aku cuma boleh dapat 1 saja yang utama. Kalau nak yang lain-lain, yang utama tu tak dapat. Jadi, aku kena buat pilihan gak.

Sungguh materialistik perempuan ni..

Ha ha ha

Pnut said...

erkkkk komen saya..
no komen...

i;m speechless..terkedu kedan...

over tauuu

Mya said...

akhir2 ni kami selalu belek barang hantaran. kenapa ntah..

dugongsenyum said...

tak tau nak komen apa.

madulebah said...

KAK PNUT / BASRIE : Doakan yang baik-baik lah. Itu sudah memadai.. he he he..

MYA :Mungkin persekitaran mempengaruhi..

pijaberry said...

sounds like a unique proposal to me.. 'ayat pancing' namanya ;)
p/s: saya pija yg dtg menyebok

madulebah said...

PIJA :Hik hik hik.. Pancing orang umpan kena hebat.

p/s : Datang la nyebok selalu-selalu pun tak apa..

pijaberry said...

ah-hah! kak MYA pun suka belek2 brg hantaran.. cerita barang dihantar dalam dulang tu berakhir di situ saja kah? sambung la lagi.. :D

madulebah said...

PIJA :Cerita tak akan habis selagi belum dapat barang-barangnya..

hik hik hik

@LiYaNNuaR said...

jgn lufa jempot aku yek! ;p

madulebah said...

LIYA : I will!!!