Sunday, August 23, 2009

..::PUASA PERTAMA::..

Alhamdulillah, dapat juga saya berpuasa pada hari pertama 1 Ramadhan. Mungkin berkat kesabaran saya mengawal emosi dan mencukupkan tidur saya yang dah terganggu 2 hari sebelum tu. He he he.. Boleh ke sebenarnya macam tu?

Kerana rasa semangat, saya telah memasak juadah berkenaan untuk meraikan kejayaan saya berpuasa.



Sup tulang | Kacang buncis goreng + telur | Ikan masin | Kurma + buah lai | Nasi putih | Teh O panas


Cukuplah makan sorang. Sup tulang tu ada lagi lebih. Lepas tu masa sahur saya celur saja mee dan jadilah mee sup. Alhamdulillah.

Apa pula hidangan berbuka puasa dan bersahur anda? Jangan jawab sebatang rokok ya. He he he

5 comments:

Mya said...

oh, sy mau sup tulanggggg....

Anonymous said...

enaknya sup tulang Nida...teringat-ingat keenakannya ketika rumah terbuka tahun lepas. Pas resepi Nida. Huda

madulebah said...

MYA :
Laaa.. Awat tak roger-roger.. kalau tak boleh kita gether2 berbuka puasa

HUDA :
Tulang Nida? He he he..

Alaaa Huda, reneh macam biasa je.. pastu tumis darat..

cik puan daun said...

aku pun nak sup tulang

madulebah said...

DAUN :
Ko tak cakap haritu tak jadi balik Kuantan, kalo tak aku pegi menyibuk bawak sup dan bukak puasa kat rumah ko.

ha ha ha