Wednesday, August 19, 2009

..::MASAK VS MAKANAN::..

Dalam minggu ni saya asyik balik awal. Jadi bila balik awal saya berkesempatan untuk masak. Semalam asalnya saya cuma nak masak sotong goreng kunyit. Tapi bila bersembang dengan kawan-kawan pasal makanan, menu dan resipi macam-macam keinginan timbul. Kemudian saya ternampak pula gambar mee goreng dalam blog Chika.

Gigih saya berkejaran balik awal, kemudian singgah kedai cari mee dan sawi.

Ini hidangan makan malam saya



Ada lebih lagi, pagi tadi saya bawak bekal. Jimat duit sarapan saya.

Habis bab makan malam dan sarapan. Ini pula cerita makan tengahari.

Tadi saya agak sibuk membuat suntingan untuk ucapan YB Menteri sempena program esok hari. Jadi saya tapau dulu nasi dan lauk. Dan sekarang baru saya berkesempatan untuk makan.

Tapi, gempar okay!!!



Nampak tak apa yang saya cuba tunjuk? Kalau tak nampak sila klik gambar untuk paparan lebih jelas.

Perasaan saya bercampur baur. Marah. Lapar. Sedih. Semua ada.

Tapi, saya kena redha bahawa itu bukan rezeki saya.

15 comments:

Raihan Shaari said...

nampak sangat daging yang dimasak tu tak dicuci... teruknya..!! pangkah kedai yang hang beli tu...!!!

Cik Jah said...

alamakkk aih terbantut selera eh...aduuss...

madulebah said...

KAK AN :
Aiyork!! Kembang tengkok kami

CIK JAH :
Tu la..

sudahnya saya makan kerepek pisang ja.. tu pun tinggal serdak

Mya said...

apakaaaa??? mmg gempar!

Pnut said...

erkkkkk..erkkk uweeeekkkk..alahaiiiii terbantut selere meks...

Amy Z! said...

eiieuuuoooo..

geliknya tekak kami..

KiMi said...

surat kabar? itu standard.
kami besa kunyah tali gasing, pastu anak siput babi.pasir memang selalu la. kira menu utama.tapi tu zaman kat PJ dulu la.

kosong said...

sedapnya mi goreng mamak!
nak sepinggan plsss

ymn said...

slmt berposa ..

paiseh said...

moral : hidup tak selalu di atas~

madulebah said...

MYA :
Kalau surat khabar tu hancur memang kami makan lauk kertas lah.

Errkk. konsep recycle la tu kot

PNUT :
Selera kami pun jadi bantut. Dah la kami memang tak berapa nak besaq.

he he he

AMYZ :
Kami yang kena ni lagi lah geli

KIMI :
PJ memang la. Aku pun tau

KOSONG :
Tu bukan mee goreng mamak. Tu mee goreng kakak Nida

psstt teringat masa ko ngan amyz datang rumah aku haritu, aku gorengkan mee.

He he he

YMN
Selamat berpuasa untuk kamu juga

PAISEH :
Sebab tu tajuk blog aku ni "putaran hidup"

tasikmerah said...

kembang dh tekak aku nih....

kosong said...

kakak nida,
itulah, aku teringat mi goreng tu la.
masakan lagi pls..

Cath J said...

Ui...sedapnya lauk campur kertasss yerrrr...... Duh!!!!!

Saman! jgn tak saman!!! ;-p

madulebah said...

TASIK :
Sekembang kertas sokabar tu ek?

He he he

KOSONG :
Balik la semenanjung dan melawat aku.

CATH J :
Halal je lah RM3.50..

rasa tak berbaloi pulak nak buka fail saman pun dah ribu-ribu