Wednesday, August 26, 2009

..::PETI SEJUK::..

Di pejabat. Tempat yang suhunya sedap-sedap cuma di tandas. Tempat lain semua macam duduk dalam peti ais.

Bilik saya. Saluran aircond keluar betul-betul di atas kepala. Rasa macam beku otak. Terus sakit dan pening kepala saya dibuatnya. Siling pula tinggi. Tak sampai nak tutup lubang tu. Tak tahu cara mana nak buat dah. Bagi panas.

Tapi. Manusia memang macam tu, kan? Jarang nak sedar dan bersyukur. Panas komplen. Sejuk pun komplen.

9 comments:

CIda said...

Bawak toto lah dtg ofis. :D

syukur alhamdulillah aircond di bilik saya ni tak centralized. hehe..

Mya said...

manusia mudah lupa. termasuklah saya. haihhh..

paiseh said...

syiling yg dalam poket u tu.. yang kat atas pale tu nama dia SILING.
hahahahaa!!

madulebah said...

CIDA :
Saya ingat nak cari snow cap lah. Awak ada tak??

MYA :
Saya pun..

PAISEH :
Ha ha ha.. Gua tak perasan la itu typo.. Taip sekali je terus published pastu gua siap-siap balik rumah.

Gua edit sekarang

tasikmerah said...

apa kata ko buat unggun api? ha ha.

:p

SHIMI said...

best apa bulan puasa dapat dok dlm aircond. nanti ko jadi macam orang afrika pulak, tak boleh kena aircond

madulebah said...

TASIK :
Kebakaran nanti aku pulak dipersalahkan

SHIMI :
Alamak!! Insaf lah saya

Marliza Radzi said...

pejabat saya ialah sebuah peti sejuk di kutub utara

madulebah said...

MARLIZA :
Bukan kutub selatan ke? Hiks