Thursday, June 18, 2009

..::MAKAN BILA LAPAR BERHENTI SEBELUM KENYANG::..

Sejak akhir-akhir ini saya asyik berasa lapar. Selepas makan pun saya masih rasa mahu makan, makan dan makan. Tak kira apa jenis makanan pun. Perut sentiasa minta diisi.

Pelik juga. Adakah apa yang saya makan itu tidak memberi kekenyangan kepada saya? Padahal saya sudah makan nasi, kuih, cokelat, air berperasa dan macam-macam lagi.

Mungkin juga ini penyakit baru yang melanda diri saya. Redha sajalah selagi ia tidak membawa kemudaratan. Hmmmm

11 comments:

ymn said...

maybe tu ujian ..
ramadhan is kaming back

Water Lily said...

Ala,akak tengok maintan je badan. hehe..

tasikmerah said...

makan banyak pun haram tak gemuk. aku yang makan tak banyak nih... sekejapan terapam-balik. tak berbaloi-baloi langsung!

ha ha.


.

madulebah said...

YMN :
Ya lah dah nak dekat Ramadhan nih.

WATERLILY :
Saya pandai sorok

TASIK :
Hormon aku belum kucar-kacir lagi.

asuHara sU said...

metabolisme kamu tu tinggiiii!
saya cemburu dengan'ketinggian'nya!

tentangseseorang said...

apakah itu tandanya akak ada belaan di dalam perut? badan kecik je. makan kuat. ehehe
jadik teori adikmu yang baik hati ini (sile muntah) ialah

1. akak ada masalah kecacingan, sile makan ubat cacing

2. akak ada bela hantu raya dalam perut.

ahahahahaha larikkkkkkkkk

mugiwara said...

saya makan banyak tapi tak sendawa2 pun...
orang kata saya membela dalam perut...
macam tentangseseorang tu kata~

dorng jeles sebenarnye bila tgk orang makan byk tapi tak gemuk2~

paiseh said...

baca doa tak??

madulebah said...

ASUHARA :
Ha ha ha.. Tinggiiii la sangat

ADY :
Wah!! Kasar nampak.

MUGIWARA :
Mungkin itu alasannya

PAISEH :
Baca lah!!

denaihati said...

Sunah Nabi Makan sebelum lapar berhenti sebelum kenyang...nak bagus lagi makan barang 2-3 ulas garam halus sebelum makan...insyallah makan lebih mudah dicernakan.

madulebah said...

DENAIHATI :
Oh, kalau macam tu kena bawa bekal garam lah setiap masa