Thursday, September 04, 2008

..::ITU NAMANYA PERPADUAN::..

Ku sangka panas sampai ke petang. Rupanya hujan lebat setiap hari.

Seawal jam 4.30 petang. Jalan raya sudah mula sibuk. Orang ramai berpusu-pusu mahu pulang. Mahu berbuka puasa. Mahu makan malam. Bersama keluarga. Tidak kira bangsa. Tidak kira agama.

Di bazar Ramadhan. Begitu juga. Sesak. Masing-masing sibuk mahu pilih juadah apa. Untuk santapan berbuka puasa. Hidangan makan malam. Tak kira bangsa. Tak kira agama.

Itu lah Malaysia. Semua kaum. Semua bangsa. Semua agama. Sama-sama merayakan. Sama-sama meraikan.

Dan. Itu namanya perpaduan.

7 comments:

tentangseseorang said...

ya...pasal makan...

gunx said...

dalam bab makan, musuh leh jadi kawan.

asuhara said...

makan punya hal...

tasikmerah said...

setan dlm bdn aku kata apa... hei... sebuk je... mcm la depa puasa... ha ha.

tak tahan sesak sebenarnya... :)

kayusakti said...

hai kakak nida...
buka apa hari ni?
kalo masak lebih, hantarlah ke rumah adik nett.

itu kira contoh perpaduan kan? heheh

KARKADEWA said...

perpaduan dlm konteks pemakanan atau pemilihan makanan atau perayaan..??

ape yg dirai...??
penjual murtabak...??

hurrmmm...
murtabak...
lame x pekena...
hehe...

madulebah said...

ADY, GUNX, ASU :
Ha ha ha

TASIK :
Aku pun macam tu gak. Tapi ingatkan balik bulan Ramadhan, cepat-cepat istighfar.

Hik hik hik

NETT :
Kakak Nida masak parprik seafood.

Adik Nett pun kalau masak, jangan lupa kurier kat Kakak Nida

Sungguh perpaduan sehingga melampaui sempadan negeri.

KARKADEWA :
Di Malaysia, semua aspek adalah perpaduan. Bagi membentuk negara bangsa.

(wah macam misi Kementerian pula)

Murtabak?? Belum dapat pekena lagi sejak Ramadhan ni.