Thursday, September 11, 2008

..::PENGAKUAN INI TAK PERLU BERSUMPAH::..

Aku. Mahu buat pengakuan. Bahawa sekarang ini aku terlalu kuat berangan.

Tapi tidaklah sampai aku ini hidup berpaksikan angan-angan semata. Aku masih berpijak di bumi. Yang nyata.

Dan. Aku baru diperbetulkan. Yang kuat berangan itu adalah Mat Jenin. Bukan Pak Kadok. Pak Kadok itu rupa-rupanya orang yang menang sorak tetapi kampungnya tergadai.

Aku tak mahu jadi kedua-duanya. Aku mahu jadi aku.

Sekarang ini aku terlalu kuat berangan. Tentang masa depan.

Kata seorang kawan, tidak salah berangan-angan. Lagipun tiada bayaran dikenakan untuk sebuah angan-angan.

7 comments:

tasikmerah said...

ni aku nk kena sedia kek resepi rahsia lah ni rasanya... :)

cecepat sikit nida ye....

Amy Z! said...

ekekeke.. kadang-kadang berangan pun best jugak. berangan pun boleh jadi kenyataan ape..

takde la jadi mat jenin kalau apa yang kita angankan menjadi kenyataan. hikhik. ;-)

Amiene Rev said...

Hayakallah,

Mat Jenin adalah legend.

kayusakti said...

nida,
sebab ko buat pengakuan tanpa bersumpah, maka aku takmo percaya

ini zaman pengakuan bersumpah occay!

madulebah said...

TASIK :
Weh aku tak mau la yang rahsia. *demand*

AMYZ :
Ha ha ha..

Kalau dah jadi kenyataan, kena bayar la pulak.

AMIENE :
Ya. Karam Singh Walia pun sebut pasal Mat Jenin semalam

NETT :
Wow!! kiranya pengakuan aku ni tak valid lah?

tentangseseorang said...

cita-cita bermula dengan angan-angan kak.

madulebah said...

ADY :
Tapi masa kecik-kecik dulu akak tak pernah pula nak berangan-angan jadi blogger

Ha ha ha