Sunday, July 06, 2008

..::KAWAN-KAWAN YANG KITA SUKA II::..

Edisi ke-9.

Aku sampai pun ketika acara menghampiri 15 minit terakhir.

Disambut puisi "SELUAR DALAM" oleh Pyan Habib. Ketika tiba di muka pintu, saudara Pyan melontarkan soalan,

"apakah warna seluar dalam anda?"

Naga tunjuk seluar dalamnya pada aku. Huh?

"Biru" katanya.

Kemudian aku ambil tempat di dalam. Duduk diapit 2 pengantin baru. Faizzah dan Cik Puan Daun. Di hadapan pula bakal pengantin iaitu Su.



Persembahan oleh Alina Abdullah dan kawan-kawannya cukup menghiburkan. Gelandangan sepenuh masa dan gelandangan separuh masa yang handsome. Ha ha. Dan penyanyi manis yang berbakat besar. Mat Jan yang bersila di tepi pentas, tak kelip mata memandang.

Aksi Dr. Zul pula cukup memukau dan menusuk kalbu. Ok. Aku insaf. Seketika.

Terakhir adalah iklan baju dalam oleh Jonos. Katanya inspired by puisi Seluar Dalam pada awal tadi. Bikin gamat rumah pena dengan aksi-bukan-promosinya.

MASKARA Edisi ke-9. Kata mereka yang menonton dari awal, persembahan kali ini semuanya mantap. Sesuai dengan usianya yang sudah mencecah satu tahun.

Tahniah penganjur.

Gambar oleh LAN RASSO

6 comments:

tasekM said...

maskara pertama aku pergi..

pssttt... aku sorang je kot yg bwk anak mlm tu... ha ha..

mmg best persembahan mlm tu...

Nida Shaari said...

TASIK :
Weh ramai lagi yang bawak anak.

Anak tekak.

Psst.. Mujur persembahan malam tu kategori U. Kalau tidak, habis la tercemar anak kau.

Anonymous said...

BEST !!!

Tok Rimau said...

Warna putih.

Nida Shaari said...

THAFIEXQ :
Ya! Memang Best!!

TOK R :
I ingatkan warna pink

sinaganaga said...

Putih adalah warna seluar dalam gay. :)