Wednesday, July 30, 2008

..::PINJAMAN II::..

Aku. Baru saja mahu minta Tuan Peguam keluarkan surat perintah. Arahan pembayaran semula pinjaman pelajaran.

Rupa-rupanya tak perlu lagi. Semalam aku terima salinan surat. Daripada JPA. Arahan pembayaran secara potong gaji. Selama 60 bulan. Dengan potongan sebanyak RM130 pada bulan terakhir. Wah!! Banyak sungguh bulannya. Padan muka juga untuk aku. Orang lain yang dah bertahun mula bayar cuma perlu keluarkan RM50 sebulan.

Nampak gayanya. Untuk bulan-bulan akan datang, tiada peruntukan untuk batik sutera. Lagi.

14 comments:

j.a.r.i. said...

dpt je notis hutang, terus buat pemotongan...since april 2006.

tapi yg agak musykil ni...sape yg byr $50 tu? owhh..sungguh tidak adil okaayyy

dan sis..

$130 ke $139?

Nida Shaari said...

FAIZAH :
Ko ni baca ke tidak ayat akak tu?

"Dengan potongan sebanyak RM130 pada bulan terakhir."

Ish la hai.. ayat terang pun tak nampak.. Tapi ayat-ayat tersirat nampak pulak?

ha ha ha

j.a.r.i. said...

eheh...tiba2 smpi kt part tu org rabun plak kak ;)

hmm..unik kan....hanya nmpk yg tersirat hehe

p/s: idak le sentap kalau cengini :P

Amyz! said...

Wah.. Bulan2 save untuk beli batik. Maybe 2x setahun? Ok juga tu. :-)

Nida Shaari said...

FAIZAH :
Akak rasa contact lens awak ada problem tu

AMYZ :
Ha ha ha.. tapi ni baju raya dah 3 pasang batik, macam mana tu?

Anonymous said...

Dunia ini pinjam-pinjaman.

JPA adalah pemberi pinjam yang paling baik sekali di dunia.

Kredit untuk mereka.Saya tidak pernah mengeluh.

tasekM said...

weh.... pinjaman pelajaran belum bayaq ke hah? :)

j.a.r.i. said...

owh daku tidak mengenakan contact lens..
cuma lately ni 'mata hancur'..

CIda said...

hari tu masa aku pi putrajaya (dah alang2 temankan someone interview kat SPA) utk pembayaran terakhir loan aku, aku dgr kakak kaunter tu membebel2 sbb ada sorang ex UPM student, every month anta wang pos sebnyk RM2(dua). Dia mcm hangin sbb bdk tu mcm main2 plak bayar hutang.

Aku nak ketawa gak bila dgr dia bebel tp bila pikir2 balik, mana la tau budak tu betul2 tak mampu bayar lagi buat masa skrg, kan? hehe.. ntahla, tapi aku puji juga la bdk tu sbb ada hati juga nak bayar walaupun rm2 sebulan. Aku habis belajar july 2001, tahun 2004 diorang start hantar surat suh bayar.. Tapi bln Nov 2006 baru aku start bayar. hehe. Hodoh perangai tapi alhamdulillah dah setel.

p.s: aku bebel ni dah dah lebih panjang dari post ko. haha

-cida-

Nida Shaari said...

PO :
Sebab diaorang paling baik la saya pula yang jadi tak baiknya.

TASIK :
Nak bayar la ni. Ahaks

FAIZAH :
Kena pelihara pandangan mata tu

CIDA :
Tu la. Sekurang-kurangnya dia bayar juga konsisten RM2 setiap bulan. Daripada satu sen pun x. Macam aku.

Weh rasanya aku lagi huduh perangai. Habis belajar July 99. Aku dah tak ingat bila depa suruh bayar. Tp mmg lama dah. Dan baru nak mula bayar hujung 2008, itupun 'paksa' potong gaji.

ha ha ha.

Amyz! said...

Cida : Sila buat pos di blog anda sendiri ye? Hahaha. *Sebok je aku nih*

Nida Shaari said...

AMYZ :
Tapi Cida rajin gak update. Panjang-panjang juga ceritanya.

Daripada kawan yang seorang tu. Alaa yang PTD tu..

Ha ha ha

Mya said...

nasib baik kami pinjam sikit saja. tapi tu pun tak habis byr lagi. ada dlm rm500 lagi kot.. :-p

Nida Shaari said...

MYA :
Wah kalau RM500 tu 2x bayar dah boleh habis