Friday, December 05, 2008

..::SIRI MAKAN-MAKAN::..

Ini kuih tradisional yang sangat sedap.



Tapi awas.
Anda mungkin akan terkena diabetes.
Jika makan terlalu banyak dalam jangka masa berterusan.

18 comments:

MAMA ESHAELYN said...

apa tu???

tasikmerah said...

buah tanjung dgn akok ke tu nida? kasi tunjuk kuih tradisional banjar la sepam.


:)

Kehelan said...

kuih akok kan?

Mya said...

selamat hari raya aidiladha... maaf zahir batin....

madulebah said...

PJAH :
Kuih lah.

TASIK :
Wow!! Terror la ko.

Kuih tradisional banjar nanti balik kampung la aku up

KEHELAN :
Ya, itu akok. Fresh dari Kota Bharu.

MYA :
Selamat Hari Raya.. Hati-hati di perjalanan.

Jemput datang rumah.

paiseh said...

huh.. anda dah berjaya membentuk hala tuju selera aku nak balik kg nih...
esok2 aku carik.!

Anuar Manshor said...

Memang teruja!

Amy Z! said...

kuih org banjar ni. dulu masa bulan puasa, ada ditunjuk dlm majalah3. hehe. maniss..

SITI said...

ya, suka kuih akok ni.

madulebah said...

PAISEH :
Wah!! Boleh aku kirim akok sama kau??

Ha ha ha

ANUAR :
Kata kawan dari Kelantan, lagi berkedut akok tu, lagi sedap rasanya.

Ye ke?

AMYZ :
Weh gambar entri ini ialah akok - kuih Kelantan.

Yang kuih banjar kat Majalah 3 tu namanya kalakatar. Dari kelapa. Lemak manis.

SITI :
Tak boleh makan banyak kerap-kerap. Takut kena diabetes

Anuar Manshor said...

Ini akok ke? Yang ada gula melaka di dalamnya? Keliru!

madulebah said...

ANUAR :
Ini akok.

Tapi akok tiada gula melaka di dalamnya. Ia diperbuat daripada telur (yang banyak) dan gula, kemudian di bakar dalam acuan khas.

Untuk maklumat lanjut sila tanya orang Kelantan. He he he..

Saya orang Perak :p

mrclean d' 7 said...

kuih akok nie mmg sedap...kalau manis btul..selalu makan kuih nie kt area kg kelantan pantai dalam...restoran putri anis..sedapp

Pa'chik said...

sapa cerita akok tak pakai gula melaka?

untuk dua cawan gandum pun dah pakai sekilo gula melaka... orang tak pakai gula buat akok... tak sedap...

Tokyo BLUE said...

gantikan gula dengan madu lebahhhh.. hehehe

Po said...

kalau masa beli..'mokcik..mitok akok seriyal'.

kalau masa naik papan tanda 'AKAK ADA DIJUAL DI SINI'.

Akak sapa pulak yang kena jual?

bakri hafiz hisham said...

sodap.

madulebah said...

MRCLEAN :
Wow!! Saya manis-manis sangat tak boleh telan

PA'CHIK :
Ooo ye ke..

Idok le teman tahu.. Teman oghang Peghok..

ahaks.. Thanks.. dapat saya ilmu baru..

TOKYOBLUE :
Itu nanti jadi macam makan pankek kot

PO :
Ha ha ha.. Akak yang belum laku la kot :p

BAKRI :
Kalau panas-panas lagi sedap