Friday, December 19, 2008

..::LUNCH @ KRATHONG::..

Semalam. Saya ada urusan di sekitar Medan Mara dan Maju Junction. Kebetulan, ada seseorang telah mengajak saya untuk makan tengahari bersama-sama. Kebetulan juga, Kakitangan Awam sudah dapat gaji. Campur bonus pula. Jadi, tak kan mahu makan di Medan Selera saja, kan?

Restoran Krathong menjadi pilihan. Bagi yang tidak tahu, lokasi restoran ini ialah tapak bekas Restoran MejAku. Mungkin tidak ada 'ong', maka perniagaan tutup. Bagi yang tidak tahu lagi, ia terletak di tingkat satu, bersebelahan dengan F.O.S.

Suasana restoran itu agak nyaman sebenarnya. Cuma mungkin kerana kami datang ketika makan tengahari, jadi agak padat di situ. Hmm.. Menunya agak mengelirukan. Kerana semuanya di tulis dalam bahasa Thai. Tapi tak perlu risau, sesetengahnya ada terjemahan dalam Bahasa Inggeris.

Setelah menelaah menu, ini yang kami makan. Jus buah-buahan campuran yang saya pilih memang sedap.



Sebenarnya saya tak perasan hidangan yang saya pilih itu berlaukkan ayam yang digoreng bersama rebung. Saya tak pernah makan rebung. Tapi tak apalah. Asalnya saya mahu cuba makan tapi kawan saya itu menegah. Katanya kalau saya ada penyakit gatal, tak boleh makan rebung. Oh, saya memang ada penyakit gatal (walaupun tak makan rebung). Ha ha ha..

Sambil makan pelanggan dihiburkan dengan alunan muzik yang sungguh gemalai. Ini lah pemain piano. Sungguh tekun beliau.



Kesimpulannya, makanan di sini sedap. Harga berpatutan. Suasana restoran juga agak nyaman untuk anda makan sambil bersantai-santai. Dan. Oleh kerana juruwang memberi bil sambil menyebut "bang", maka apa yang kami makan dibayar oleh abang. Ha ha ha..

5 comments:

Anuar Manshor said...

Macam Maria Tengku Sabri:)

tasikmerah said...

aku teringatkan restoran insaf lah.

madulebah said...

ANUAR MANSHOR :
Maria tu bukan makan, macam melantak aje.

Paling tak tahan sedut air satu nafas. Huh!

TASIK :
Aku dah insaf. Tak p situ dah

ayobkelubi said...

oh yer ker?.damn!,nanti aku nak gi makan kat sana lah!. ;)

madulebah said...

AYOB :
Poyo!!!

Ha ha ha