Thursday, July 16, 2009

..::KAKAK, KENAPA LAMBAT KAHWIN::..

Hari Isnin lepas saya pergi Kompleks Kraf Kuala Lumpur. Hari terakhir Promosi Kerja Kahwin 2009. Acara ni dah berlangsung sejak 4 Julai lagi. Dan sepanjang acara berlangung dari 4 - 13 Julai, sebanyak 5 kali saya berkunjung ke acara berkenaan. He he he..



Kali ni saya pergi sebab menemankan kawan saya yang bernama Mya. Katanya mahu tinjau-tinjau. Jadi, saya pun tumpang 2 kaki. Walaupun dah banyak kali saya berkunjung. Malah saya sudah hafal kedudukan gerai dan ruang pameran.

Kami jalan sambil kutip-kutip risalah, kad nama dan sebagainya. Tersinggah jugalah di satu dua gerai. Tapi tidaklah membeli. Gigih sungguh pasangan suami isteri jurufoto cakap tarikh yang saya beritahu tu masih kosong. Boleh tempah pakej sebelum jam 8.00 malam. He he he.. Maaf ye dik.

Kemudian kami singgah di gerai Gedung Kad Kahwin. Sebab sudah penat berjalan saya duduk sambil belek-belek contoh kad jemputan. Macam-macam ada. Adik yang jaga gerai ni pun sangat baik hati. Mulut tak berhenti pot pet tetapi bagus serta tidak menyakitkan hati walaupun dia meneka umur saya dengan tepat dan tanya kenapa saya lambat kahwin.



Ini adik kad kahwin yang bernama Ejan. Berumur 27 tahun. Bimbang saya terasa dengan soalannya, cepat-cepat dia minta maaf. Kemudian terus cerita tentang abang dan kakaknya yang juga berkahwin agak lewat. Tak apa dik kakak tak marah pun.

Lepas sudah minta kad nama dan pot pet tentang harga dan jenis kertas segala, saya dan Mya minta diri. Hari sudah menyinsing. Ada tuntutan wajib belum dilaksanakan.

4 comments:

ezham said...

peh jalan jalan survey ka nida?

madulebah said...

EZHAM :
Saja-saja cuci mata.

Yang kat pameran tu semua wedding bajet tinggi la..

Peterana Jingga said...

Kak Madu...klik link kalau nak tengok2 idea kami~ TQ!

madulebah said...

PETERANA J :
Okek. TQ ya