Friday, October 24, 2008

..::CITA-CITA SAYA MAHU PERGI LUAR NEGARA::..

Lupakan seketika cita-cita murni itu. Ya, saya tidak bersungguh-sungguh. Hari ini adalah tarikh tutup permohonan.

Borang sudah saya isi. Tapi, tidak habis kerana sangkut di perkara (l) KEDERASAN MENGAMBIL TRENGKAS (Bahasa Malaysia / Bahasa Inggeris) dan (Tarikh Lulus Peperiksaan Kerajaan). Kebolehan saya mengambil trengkas sangat terhad sekarang ini. Penggunaan trengkas di pejabat memang tak dipraktikkan. Boss saya lebih senang menaip kemudian email kepada saya untuk semakan. Dah semak, saya email semula kepadanya. Eh, terbalik bukan? Ha ha ha.. Dan saya tidak mengambil peperiksaan kerana mendapat pengecualian.

Perkara (l) itu juga yang menjadi masalah saya dalam syarat (e) permohonan. Syarat (h), kebenaran pasangan tidak terpakai untuk saya. Buat masa ini. Tapi andai kata saya memohon dan permohonan diluluskan untuk sesi 2009/2010. Mungkin waktu itu syarat berkenaan sudah termaktub. Bimbang timbul konflik di situ nanti.

Hari ini pula, semua boss tak ada. Boss saya bercuti. Boss perempuan ke Pahang. Jadi, tiada siapa yang boleh tandatangan surat permohonan saya itu. Kerana permohonan mesti melalui Ketua Jabatan. Dan jika dapat tandatangan pun, bagaimana saya mahu menghantar permohonan itu ke Putrajaya. Pejabat saya di Kuala Lumpur. Mahu hantar sendiri? Mungkin saya boleh terus balik rumah sahaja. Ha ha ha..

Ya, saya tidak bersunguh-sungguh. Mungkin apa yang saya katakan itu cuma alasan semata-mata.

3 comments:

tasekM said...

wah! nida sudah mahu menikah tahun depan?

Kemat said...

apa lagi tasik..sebarkan berita nie... biar semua orang tahu... ko tulis besar2 kat blog ngko..heheh

Nida Shaari said...

TASIK :
Ha ha ha.. InsyaAllah..

KEMAT :
Apa-apa aje lah kau orang ini..