Friday, October 31, 2008

Takkan mungkin kita bertahan
Hidup dalam kesendirian
Panas terik hujan badai
Kita lalui bersama


Hari ini saya sangat banyak kerja. Seperti hari-hari lain dalam minggu ini. Tapi, saya juga harus merehatkan badan. Tenang-tenangkan fikiran. Dan nikmati keindahan alam.

Terima kasih kepada Mya kerana gigih menapak dan naik monorel untuk datang ke kawasan sekitar tempat kerja saya. Kalau dulu senang saja. Dekat. Tapi bila sudah jauh-jauh ni, orang pun tak sanggup nak datang. Kawan saya yang ada kenderaan pun tak sudi nak datang, apatah lagi kalau perlu berjalan, naik kenderaaan awam dan sebagainya.

Kepada yang tidak tahu, di Jalan Tengah pada setiap hari Jumaat ada jual-jualan. Macam pasar malam. Sudah lama saya ceritakan pada Mya tapi baru hari ini berkesempatan. Jadi kami pun menyusuri Jalan Tengah. Sampai la ke hujung dan tiba di bangunan The Weld. Ini pertama kali saya mahu jalan-jalan dalam The Weld ni. Sebelum ni pernah juga pergi, tapi baru juga dalam 2 minggu lepas. Itu pun sebab bawa Ika makan di Secret Recipe. Sebenarnya tak ada yang menarik sangat pun dalam bangunan ni, tapi pelik juga bila budak-budak kat pejabat ni ada yang tiap-tiap minggu ukur The Weld. Katanya membeli belah di Butik Elle. Saya masuk - tak pula rasa tertarik. Entah la kan, lain orang lain citarasanya. Lagipun jenama Elle itu adalah hak milik setiap insan.

Pusing-pusing keluar masuk butik, harus la perut pun rasa lapar. Kami memilih untuk makan di kedai yang belum pernah dicuba. Kalau Secret Recipe atau Mc Donalds atau Delifrance itu sudah biasa.



Restoran itu namanya Mark's Asam Laksa. Tapi bukan jual asam laksa semata-mata. Ada lagi makanan lain. Nasi pun ada. Saya pilih mee kari. Mya makan asam laksa. Dan kami berkongsi ABC. Sedap. Harga murah. Mungkin boleh datang dan makan lagi di sini lain kali.

Oh. Tak sangka rupa-rupanya busana yang kami pakai hari ini sama konsepnya. Tiada perjanjian dibuat di situ. Ia hanyalah kebetulan.



Kami berpisah selepas itu. Ya lah. Jam pun dah melewati 2.30 petang. Masing-masing harus pulang ke pejabat. Perjuangan mesti diteruskan.

Terima kasih kawan konsisten. Ahaks.

3 comments:

tasikmerah said...

ishh... apsal hah? apa2 yang kamu makan aku nampak macam sedap je... ha ha.

Mya said...

sama-sama kasih wahai sahabat konsistenku.. :)

@LiYaNNuaR said...

tak sudikah kau bergambar denganku?? erkkk... takpa la... siapalah aku di matamu... uhukuhuk...