Thursday, August 12, 2010

..::BAWA CIK TUUUUT BERSIAR-SIAR::..

Mari kita sambung cerita Cik Tuuuut yang telah memporak-porandakan rumahtangga saya dan suami.

Cik T sudah berjaya diperangkap. Kini tiba masanya untuk menghapuskan Cik T berkenaan dengan cara yang paling berhemah. Sebelum tu masa tikus pertama berjaya ditangkap, suami cadangkan saya gilis dengan tayar kereta. Errrkkk sangat tak berperikemanusiaan. Ha ha ha. Sudahlah saya perempuan mengandung. Tentu tidak mahu menyiksa makhluk Allah walaupun makhluk tu bawa penyakit. Jadi suami 'burger' kan tikus tu dengan satu lagi perangkap lalu dibungkus dengan plastik dan dibuang ke dalam tempat sampah. Selesai.

Kita imbas kembali rupa paras Cik T kedua. Yang bermata bulat dan sudah botak. Agak comel sebenarnya. Kalau dekat mungkin saya sudah sedekah kepada Hanany yang bela hamster. He he he



Kerana Cik T ini agak comel di dalam sangkar, kami telah mengambil keputusan untuk bawa ia bersiar-siar. Namun dengan syarat, tidak boleh keluar dari sangkar dan sangkar dimasukkan ke dalam kotak, dilapis dengan surat khabar kemudian dibungkus dengan beg plastik. Dan duduklah kamu di dalam bonet kereta.

Kebetulan pada hari Sabtu saya dan suami merancang untuk ke Kampar, jadi destinasi untuk Cik T ialah Hentian Behrang.



Selepas pilih port yang sesuai, kami memulakan operasi. Busuk jangan cakaplah sebab Cik T ni sudah membuang-buang sepanjang perjalanan dari Shah Alam, singgah di Sungai Buloh sebab saya ada pemeriksaan bulanan, kemudian baru ke Behrang.


..::Kasi goyang itu tikus::..


Sebab pening, tikus dah tak mampu nak mencicit lari walaupun pintu sangkar sudah dibuka.



Ok kita tolonglah dia keluar kalau dah tak larat sangat nak jalan. Itu pun susah juga. Dah la orang yang pegang sangkar tu rasa geli. Saya, tolong dokumentasikan saja :D





Saya harap Cik T dapat bertemu kawan baru di tempat yang mungkin begitu asing baginya. Saya juga berharap Cik T tak ada GPS yang mampu menjejak perjalanan balik ke Shah Alam. Suami tanya saya kalau tikus tu nak balik Shah Alam adakah ia akan selamat sampai? ha ha ha.. Saya jawab tentu sekali tak kerana mungkin ia akan jadi mangsa kepada makhluk lain.

Selepas meninggalkan Cik T di Hentian Behrang, kami meneruskan perjalanan ke Kampar dengan rasa puas kerana mampu berbuat baik terhadap makhluk perosak berkenaan ;)

...and we live happily ever after..

4 comments:

tentangseseorang said...

habislah hentian behrang diserang tikus :P

madulebah said...

ADY :
Ha ha ha.. eleh kat situ memang dah ada tikus la :p

nizamsani said...

ha?behrang.kalau jumpa tikus tak berbulu ni kat rumah aku.aku tahu ini kerja siapa.

madulebah said...

NIZAM :
Ha ha ha.. kalau tau aku buat door to door delivery :p