Thursday, November 15, 2007

Hari ni keputusan UPSR diumumkan. Aku ada 3 anak saudara yang menduduki UPSR tahun ni.

Alhamdulillah, keputusannya baik-baik belaka. Walaupun yang 2 orang tu tak dapat 4A dan dapat B untuk Sains lalu menangisi keputusan yang diperolehi, itu dah cukup cemerlang. Tak apa.. Baru UPSR.

Tak semua yang dapat keputusan cemerlang masa UPSR jadi orang di kemudian hari. Yang penting tekad dalam diri sendiri.

Aku sendiri tak dapat keputusan cemerlang pun dalam UPSR. PMR aku bukannya keputusan yang membanggakan pun. Tapi mungkin kerana aku di antara pelajar yang popular di sekolah, jadi malu la kalau tak dapat keputusan yang baik kan? ha ha ha.. dan mungkin juga sebab aku ada cita-cita yang besar.. Dulu.. Jadi, motivasikan diri sendiri la untuk menghadapi SPM dengan keputusan baik, sambung belajar dan cuba juga kejar cita-cita yang diimpikan. Walaupun tak tercapai apa yang aku citakan, tapi aku terjun ke bidang lain dengan jayanya dan boleh berbangga dengan diri aku hari ini.

Pokoknya, tak semestinya bermula dengan biasa kita tak boleh mengakhirinya dengan cemerlang.. dan tak semestinya bermula dengan cemerlang tu pengakhirannya kecemerlangan juga.. Cuma, kalau dapat kekalkan kecemerlangan dari awal sehingga akhir itu adalah sebaik-baiknya.

Tahniah untuk anak-anak saudara aku yang menangis sebab tak dapat 5A dalam UPSR. Aku bangga dengan korang. (Bukan macam anak saudara Kimi yang nak kena buang sekolah tu, tapi buleh selamba je.. ha ha ha)

2 comments:

Amyz! said...

Tahniah kepada anak-anak Cuda.. Opss. anak-anak buah Cuda jugak.

Hahaha.

UPSR ni tak ada apa sangat. Compare dengan exam kat U esok. Hahaha.

KiMi said...

cooor.....
ank buah hang la kena buang sekolah..
tak caya? check warna kulit...
hahaha....yang sama warna kulit aku semua yg cemerlang...
hahahaha