Wednesday, November 28, 2007

..::WARNA::..

Aku moody hari ni. Ada saja perkara yang membuatkan aku rasa naik angin dan emosi. Sampaikan boss pun kena tempias. Bukan aku marahkan boss. Tapi aku marahkan orang yang ntah apa-apa dengan boss.

Kemudian menjelang petang, kepala aku sakit. Aku rasa mahu balik rumah dan berehat sahaja.

Mungkin ada pengaruh dengan warna. Macam yang aku jumpa dalam artikel ni

"Psikologi yang mengkhususkan diri membahas pengaruh warna, Patricia Szczerba, menyarankan untuk memilih warna-warna yang tepat untuk mengendalikan perasaan kita. Jika sedang marah, tegas, atau cemas yang berlebihan, sebaiknya kita memilih warna-warna netral dan warna-warna muda (biru muda, hijau muda) yang dapat memberikan ketenangan, dan menghindari warna merah, yang dapat meningkatkan kecemasan. Jika sedang pada titik emosi terendah (depresi, sedih), hindari warna-warna gelap dan tua (hitam, biru tua) yang bisa menyebabkan kita merasa lebih tenggelam dalam kesedihan, dan kelilingi diri kita dengan warna-warna cerah yang membawa keceriaan."

Hmm.. Aku pakai hitam dan kelabu hari ni.

2 comments:

Amyz! said...

oit.
bukan pasal warna.

pasal pms.. :-p

dah nak dekat2 dah nih..

Peh! aku pun moody gak lah 2-3 hari ni. semalam aku marah2 kakak aku. kesian kakak aku. huhuhuhu. :(

Nida Shaari said...

AMYZ :
Tade PMS nye lah.. aku rasa lah..

aku marah-marah sebab lapar kot. ha ha ha..

ada orang kata macam tu..