Friday, November 16, 2007

Lihat kawan-kawan yang dok bising aku kurus tu, semalam aku makan nasi.. (selepas 2 hari aku tak sentuh sebutir nasi pun)..



Sampai rumah seawal jam 6.00 petang membuatkan hati aku berkobar-kobar untuk masak.. Di samping aku memang lapar pun. Berwarna-warni je hidangan aku tu kan.. Bukan itu saja, ia lengkap dengan buah dan sayur-sayuran juga.

Dan seperti biasa bila makan, aku selalu tertanya-tanya dalam diri sendiri, "kenapa lah apa yang aku masak ni sentiasa sedap walaupun aku campak-campak je tanpa merasa garam dan gulanya.." Ha ha ha..

Kenapa, tak percaya?

14 comments:

Amyz! said...

Cik Nida kan masak dengan kasih-sayang.. Itu sebab sentiasa sedap, lazat dan mengenyangkan.

Hik hik hik.

Bila nak masak2 untuk fa.. opss, kami lagi?

Nida Shaari said...

AMYZ :
Hik hik hik.. ya.. itu lah resepi rahsianya.. masak dengan penuh kasih sayang walaupun makan sorang-sorang..

eerrr masak untuk kawan-kawan? anytime cakap saja..

cik puan daun said...

sejak duduk sorang-sorang ni.. nida pakar sungguh puji diri sendiri.. ahahaha

siew said...

pelik macam mana boleh bertahan xmakan nasi...
eemmmm....
suma wanita bercita2 nak jadi mcm Mek 'salam pantai timur'
ehehehehehe

Nida Shaari said...

DAUN :
Ha ha ha.. sebab tak ada orang lain yang nak puji.. dan kauorang la yang jadi penerima sms nya..

SIEW :
Dulu-dulu memang tak tahan, tapi bila dah cuba boleh aje.. kalau makan pun kuantiti sikit. Makan benda lain banyak macam buah-buahan.

Saya tak bercita2 nak jadi macam Mek tu pun, sebab saya bukan dalam kategori badan besar..

cuma nak kawal pemakanan dan buang lebihan-lebihan yang ada di tempat yang tak sepatutnya..

Anonymous said...

:@)

siew said...

yup..
kawal pemakanan untuk kesihatan...
untuk kaum adam juga begitu...

Nida Shaari said...

KIMI :
Ha ha ha.. apa letak gambaq 'babui'

Saja nak crita, masa Miza sms mintak resepi spaghetti bolognaise harituh, aku rasa macam "eh, baru terasa seperti kakak ipar yang best" ha ha ha..

bila nak mai makan-makan kat rumah aku?


SIEW :
"itu lambang kemewahan"

ungkapan yang keluar sekadar menyedapkan hati sendiri bila body out of shape..

siew said...

haha
terasa mewah bila ada belon dihadapan bagi lelaki
haha

Kemat said...

bakal-bakal mak mertua suka baca entri ini

Anonymous said...

apa ni, main puji2 diri senirik plak?

keji betol...

hahaa..

p/s: aku bukan 48 la, aku baru 44 (je) hahaha

Nida Shaari said...

SIEW :
Ya.. diaorang suka sangat usap-usap bila tak tahu nak buat apa..

KEMAT :
Wujud ke bakal mak mertua yang ada anak teruna sebaya atau lebih tua daripada aku yang baca blog ni?

ha ha ha

IWAN :
Ha ha ha.. aku memang perempuan yang sukakan perhatian..

eerrr aku selalu tersasul ingat kau 48.. atau tu doa aku supaya kau cepat2 naik 48?

Amin...

siew said...

haha...
saya juga!haha

Anonymous said...

untuk iwan, alah, orang 44 takdan setahun, akan naik 48
tunggu jerlah..
ptd lah katakan.
hahaha
sorry iwan..