Friday, March 12, 2010

..::SEKALI MAKAN DI TONY ROMA'S BERSAMAAN 3 HELAI BAJU BATIK DI KOMPLEKS KRAF::..

Minggu lepas saya luangkan juga masa pergi kompleks Kraf sempena Hari Kraf Kebangsaan. Hujung-hujung baru pergi. Macam yang saya kata sebelum ni rasa nak membeli belah tu tak ada sejak berumahtangga. Saya pergi pun sebab memang perlu cari blouse baru dan lagi satu nak belikan adik ipar blouse batik juga. (Adik ipar saya sila rasa bertuah ha ha ha)

Dah pergi kami pusing-pusing semua kawasan pameran. Berjalan sampai penat. Panas memang tak boleh nak cakap lah. 2 kali kami berhenti lepas lelah. Dan seperti yang dirancang saya memang beli 2 helai saja blouse dan suami beli sehelai kemeja batik untuk diri sendiri.

Itu cerita saya dengan batik.

Ini cerita saya dengan makanan pula.

Semalam saya masak ketam cili lagi. Pedas dah mencapai tahap kompetensi suami saya. Tapi ketamnya pula kurang isi. Bukan bulan penuh rasanya. Walaupun isi tak padat, habis juga lah 4 ekor ketam 2 orang makan.

Tadi pula saya pergi makan di Pavilion. Makan di Tony Roma's dengan Salina dan Nini. Makan kongsi-kongsi hidangan je pun. Sebab memang ia datang dalam saiz hidangan besar. Penat juga nak habiskan. Mujurlah waktu rehat panjang. Makan perlahan-perlahan sambil sembang.

Hujung-hujung nak bayar, wow harga hidangan yang kami makan dekat-dekat nak sama harga dengan 3 helai batik yang saya beli di kompleks kraf minggu lepas. Feerrrhhh. Kata nak menyimpan. Tapi bila bab makan saya kalah. Makan apa yang tekak rasa nak telan. Cuma di Tony Roma's hidangan memang sedap. Jadi tak rasa ralat sangat bila bayar tu. Lagipun arwah ayah saya selalu pesan bab makan jangan berkira.

Sekian cerita saya dengan batik dan makanan. Gambar ada tapi tak boleh nak edit segala. Maka keluarlah entry tanpa gambar makanan.

1 comments:

PUANSTOBERI said...

hik hik..tak sangka leh bertemu di bawah basement tu yer. Bila da jumpa smpai lupa saya nak wish "selamat pengantin baru" ke awak. Hehe