Wednesday, May 28, 2008

..::DILEMA SEORANG PENGAPIT PENGANTIN::..

"always a bridesmaid but never a bride"

Walaupun bukan untuk kali ke 27. Namun, ia masih boleh menjadi tekanan.

Tinggal lagi lebih kurang 10 hari. Kata aku sebagai motivasi kepada bakal pengantin perempuan. Walaupun tarikh sebenar ada berbelas hari lagi.

Sempatkah mahu siapkan semuanya?

Baju sudah ada. Tapi. Kasut dan tudung yang sepadan belum dibeli.

Siapa yang nak tolong solekkan aku yang tak pernah bersolek ini? ha ha.. perlukah?

Mungkin ia masih perlu. Siapa tahu di sana nanti aku bakal bertemu pasangan jiwa?

Ya. Siapa tahu.

Dan siapa pula yang akan menjadi maid of honor?

.. Aku juga rasa debaran dan tekanannya..

10 comments:

tasekM said...

errr... pengapit semua nak kena baru gak yek... ala... pakai kasut lama tak boleh yekk?...

kalau ko suruh mak andam daun make up ko skali tak aci yek cam gitu..?

aku make up bantai2 je... tapi belum la ada org kata muka aku mcm musang pulut ke apa... :P

rasso said...

minta pengantin sponser make up dari MAC... makeup artistnya sekali.. hahahha...

nescaya anggun di hari ittew...

Amyz! said...

nida bebeh.. kau kan suka natural beauty.. :-)
Ko tak boleh over make up. You will steal the light~ Marah Daun nanti. Haha.

Nida Shaari said...

TASIK :
Kena la baru sebab apa yang ada tu tak berpadanan dengan baju..

Alasan!! Ha ha ha..

Dalam hati memang gila nak beli kasut baru pun..

RASSO :
Amboi.. amboi.. itu sudah melawan tauke

AMYZ :
natural, natural jugak babe... tapi tak kan la masa jadi pengapit aku nak tempek bedak powder Johnson&Johnson je..

Seri pengantin tuh terpancar dari hati.. idak le dapat aku nak mencuri seri itu..

Anonymous said...

Lu silap dude..

"always a bridesmaid..but not yet a bride"

'Never' itu bunyinya lu sudah kecewa!

..lu jgn solex lebih-lebih, nanti orang tak puji the bride.

cik puan daun said...

ahahaha.. not yet a bride..

aku huduh.. takder sapa nak jadikan bridesmaid..

kalau mak andam tak nak mekapkan ko.. amyz leh tolong mekapkan ko.. ahahaha

Nida Shaari said...

DAUN :
Ya.. Ya.. Not yet..

he he he..

ada orang pesan kat aku, jangan make up berat-berat..

ntah apa maksud dia aku pun tak pasti

Salina said...

aku tak tertekan lagi nida. tapi aku akan tertekan selepas kenduri nanti. bila kena tanya "bila nk kawin?" bertalu-talu.

huhuhu..horror la.

sinaganaga said...

Tertekan? Siapa tertekan? Nuar tertekan Daun ke? Dan, siapa pula tertekan kau?

HA HA. Kompius aku weh.

Nida Shaari said...

SALINA :
Ha ha ha.. aku sudah tepu dengan soalan itu..

Lantak korang la..

NAGA :
Bongok la ko ni

Kalau tak memanipulasikan ayat/perkataan yang orang taip, tak boleh ke?