Tuesday, January 15, 2008

..::MACAM BAWAH UMUR KE?::..

Malam minggu. Bandar Baru Bangi.

Alamak, Polis. Dalam hati. Tapi nak takut apa.. bukan ada salah pun.

Dari mana ni? Polis tanya sambil mata meliar membelek-belek aku kereta aku.

Minum-minum kat sana tu. Tunjuk restoran Limau Nipis kat seberang jalan.

Ada lesen ke ni? Eeerrkk musykil aku dengan soalan polis ni.

Ada. Kenapa? Nampak macam bawah umur ke saya ni?

Eeerrr.. Saya cuma jalankan tugas cik. Agak aku mungkin sebelum ni tak ada pemandu perempuan yang bersoal jawab dengan dia kot.

Ok. Habis ni nak lesen ke?

A'ah. Dengan IC sekali ye.

Aku hulur IC dan lesen. Polis beruniform biru belek-belek dokumen tu dan hulur kembali pada aku.

Mungkin dia berkata-kata dalam hati, huh aku ingatkan muda rupa-rupanya lagi tua daripada aku.

Ha ha ha..

10 comments:

KiMi said...

hahahahahahAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ulp.tcekik.
lama tak masuk blog aku?

Kemat said...

dia cari jalan nak berkenalan dgn kamu tu..

Kemat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Kakak nida,
kalau nak lebih dramatik.

Polis : Bak sini lesen.

Nida : Lesen? Bukan MyKad ke? Sekarang ni tidak perlu check lesen sebab di dalam Mykad boleh check segalanya. Apa, encik tidak punya alat pengesan Mykad tu ke? Kalau takde, sila mintak dengan Tuan Musa, okey?

eheheh.... konon je tu.

Salina said...

Aku yg suh polis tu tahan hang nida. Kan aku anak polis. Wakakaka :p. Semua polis kat Malaysia ada kaitan ngn aku.

Nida Shaari said...

CUKIMI :
Aku bz la.. semalam internet down pulak.. hang bukan selalu hapdet pun

KEMAT :
Ha ha ha.. tak sesuai langsung.

NETT :
Ha ha ha.. Ntah la.. kakak tak terfikir pulak macam tu..

Sebab kakak Nida rasa Mykad kakak Nida cuma ada maklumat peribadi je.. belum dimasukkan segala maklumat lain.

SALINA :
:p ya sangat la tuh..

Anonymous said...

Patutnya selepas dia tengok lesen awak..awak kena cakap kat Polis tu..

"tak mengapa Enche'...kereta saya dilengkapi CCTV..dan pemain DVD sekali Enche'.."

>>waa..awak ada lesen memandu! Bila pulak nak ada lesen lagi satu?

Nida Shaari said...

BRO PO :
Lesen satu lagi belum lulus sebab saya baru pergi kursus untuk belajar teori.. untuk praktikal sebab saya belum jumpa tenaga pengajar yang benar-benar berkelayakan.

Amyz! said...

hahaha. nampak bawah umo tak pe. nampak mabuk-mabuk, bahaya.

ko jawab la, "hik.. saya hik.. nak hik hik.. pergi minum.. hik.."

Sure kena tahan punya. Hahahahaha.

Nida Shaari said...

AMYZ:
Hik hik hik.. saya mabuk bandung soda malam tu..

(soda tu aku beli dari 7E di sebelah. Cashiernya comel, pandai bergurau, innocent dan namanya juga sedap)

ha ha ha..