Monday, January 07, 2008

..::KALA HUJAN LEBAT::..

Kau nak yang macam mana sebenarnya? Lelaki berambut afro di depan aku mula membebel. Cuba mengorek rahsia sambil memberi nasihat.

Ya. Walaupun dia lelaki tanpa perasaan. Tetapi dia sangat concern terhadap kami, perempuan-perempuan yang dia suka. Kata kawan aku yang kini berada jauh di selatan.

Apa kata kau susun motto ni. Hayati betul-betul.

"Bersekutu Bertambah Mutu"
"Usaha Tangga Kejayaan"
"Ilmu Suluh Hidup"

Memang kena sungguh dengan kau. Katanya lagi sambil menghirup koko panas.

Aku diam, senyum dan angguk-angguk tanda faham apa yang cuba disampaikan. Mulut lancar mengunyah santapan.

Kau ni macam Emily lah. Makan nasik tak mau. Tapi makan roti canai sampai 2 keping. Tegurnya.

Ha ha ha.

7 comments:

Anonymous said...

Hahaha.

Dia cuba turunkan ilmu apa kat ko sebenarnya?

Hahaha.

Nida Shaari said...

KAWAN DI SELATAN

Ha ha ha.. dia suruh aku cari teman sekutu..

Maklum la kawan-kawan aku yang lain semua dah ada.. nak tunggu tambah mutu aje..

Anonymous said...

weh...
kala hujan kan, aku suka sgtttttttttttt tidoooooooooooooooo

best tau... ahaks

sinaganaga said...

Madu,
"PANDU CERMAT JIWA SELAMAT"
Ha ha.

Nida Shaari said...

IWAN :
Alaaa kalau setakat tdo peluk bantal apa barang...

muahahaha...

NAGA :

"MESRA, CEPAT DAN BETUL"

eeeeiiiuuuooo

cik puan daun said...

Nida..

kesopanan dan kesusilaan

Nida Shaari said...

DAUN :
ha ha ha.. aku suka itu..