Tuesday, January 08, 2008

..::PERIHAL MESIN BASUH::..

Aku dah cuba mesin basuh. Best tau. Malam cuci towel, pagi dah kering. Kawan aku yang baru dapat mesin basuh sebagai hadiah ulangtahun kelahiran bercerita gembira.

Waaah.. Tak payah la malas-malas lagi. Boleh basuh baju sambil tidur.

Tapi tekanan air kat rumah aku tak kuat la. Dia mengomel.

Haaa.. Apa kata hantar mesin basuh tu kat rumah aku? Tekanan air kat rumah aku tak de masalah. Kuat sangat. Aku berseloroh.

Eh, kau kan suka cuci baju pakai tangan? Sudah tukar ke? Ha ha ha.. Tahu aje kawan aku tu nak bidas.

Hmmm sudah tukar la.. Rasa macam best pulak.. Kawan-kawan lain pun semua ada mesin basuh.

Tapi takpe lah. Tak jadi beli. Aku nak cari suami yang dah ada mesin basuh lah.

Ha ha ha... kami gelak serentak..

9 comments:

Anonymous said...

ala apa ni...umah best2 tapi takde mesin basuh...

allalalallilllalaiila

sinaganaga said...

Pssst! Vovin ada mesin basuh.

Salina said...

wakakaka...pedih betul ayat nett tersebut.

Nida Shaari said...

KAYUSAKTI :
Ada benda yang lagi penting.. lagipun basuh baju secara manual tu adalah senaman.. Tengok la I kan slim dan cute.. ahaha

NAGA :
Oooo ye ke.. hmmm kalau macam tu, ok lah. hik hik hik..

SAL :
Wa rilex sajor.. :p

siew said...

kalau nak beli 'anak dara jepun'jgn beli yg semo auto.xsempat nak tido.

'anak dara jepun'=mesin basuh
ha ha ha

Nida Shaari said...

SIEW :
Saya nak beli anak teruna.. ha ha ha..

Tapi mungkin saya lebih suka anak teruna dari Korea..

cik puan daun said...

Saya suka teruna malaya..

Anonymous said...

alamak...! kakak nida terasa ke dengan tulisan adik nett tu?

adik nett cuma gurau2... adik nett terasa tauu bila kakak nida cakap kakak nida selim melim.... huk huk huk...

adakah ini tandanya adik nett kena basuh pakai tangan???? ohhh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkk!!

Nida Shaari said...

DAUN :
Dan kau dah berjaya mendapat teruna malaya (terakhir?).. ahahaha...

KAYUSAKTI :
Alaaa adik nett pun terasa ke dengan ayat kakak nida tu.. kakak nida cuma bagi contoh yang nyata je..