Wednesday, February 17, 2010

..::KE KLCC LAGI::..

Hari Khamis sekali lagi saya ke KLCC. Kali ini dengan kawan saya yang jauh dari seberang laut. Datang berkunjung seketika cuma.

KLCC tu dekat saja dengan pejabat saya. Bawa kereta belum pun masuk gear 4 dah sampai. Sebenarnya boleh saja kalau mahu berjalan kaki. Tapi saya tidak cukup kental untuk menyusur lorong-lorong di celah bangunan tinggi dengan suhu bumi seperti sekarang.

Kali ini saya dan kawan makan di Nando's. Restoran yang selalu kami pilih sebab ice lemon tea boleh tambah tambah dan tambah berkali-kali. Tapi bila sampai di tempat kejadian rupa-rupanya kawan saya sudah pesan hidangan lain. Katanya ada promosi. Hmmm ikut kan saja lah.

Ini hidangan 'promosi' sempena CNY. Ada yee sang tak berapa nak yee sang



Makan sambil borak. Pot pet pot pet lama dah tak jumpa. Kali terakhir jumpa saya masih bujang. Borak-borak sambil makan sampai ketat pinggang kain. Sampai pejabat saya kena longgarkan cangkuk. Again. Malah semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ni.

Saya juga muat-naik gambar hidangan Nando's tu di Facebook. Kemudian kakak saya komen. "Ada halal ka?"

Aiyorkk!!! Terus saya semak direktori. Huk huk huk. Saya agak kecewa. Pada dasarnya Nando's mendapat sijil halal. Namun cuma 10 cawangan sahaja yang masih aktif. Yang lain semua sudah tamat tempoh termasuk cawangan Nando's di Suria KLCC.

Bagaimana ya? Makanan ni menjadi darah daging. Banyak orang berkata masalah sosial yang semakin menular sekarang ni juga ada kaitannya dengan pemakanan yang masuk dalam badan dan jadi darah daging. Makan ikut sedap anak tekak tanpa meneliti sumber.

Hmmmm.. Nampaknya kena lebih berhati-hati lah lain kali.

4 comments:

tentangseseorang said...

spam sekejap

geju.syarman.com

register semula ye kak...

madulebah said...

ADY :
Hoh tak cukup-cukup ke ko spam YM akak? :p

Tok Rimau said...

Nida,
Tonton wayang/DVD Julie and Julia (2009). You gonna love it!

madulebah said...

TOK R :
Dah keluar kat Malaysia ke? Macam belum je.

Tak pe lah nanti cari DVD