Friday, February 22, 2008

..::SEKALI CUBA, TAK NAK CUBA DAH::..

Pernah dengar Restoran Lemon? Tentu pernah kan.. Selalu keluar surat khabar.. TV pun selalu dipromosikan. Ni restoran milik David Teo, tuan punya Metrowealth Movies.

Semalam aku, Cik Daun dan Salina mencuba la hidangan di Restoran Lemon cawangan Metropoint, Kajang. Kebetulan pergi Kajang, melawat Nazmi yang masuk PUSRAWI akibat bronkitis.

Malas nak cerita panjang, tengok gambar-gambar makanan yang telah dicadangkan oleh adik waitress restoran tu. Siakap steamed Thai style Petai, Nestum butter prawns, Braised Mixed Vege.



Ok. Ni pula gambar 2 orang anak dara yang sedang kelaparan. Di sebelah tu pula gambar pinggan yang dah licin.



Sebenarnya apa yang dihidangkan tak seperti yang kami harapkan. Siakap steamed tuh ialah ikan yang dikukus kemudian disimbah dengan sambal petai. Rasanya juga hanya lah so-so saja. Tapi kami positif. Makan sajalah dah itu rezeki kami semalam. Kerana ada perkara lain yang boleh dinikmati. Dan kami enjoy segala moment yang ada. Bercerita itu ini. Maklum lah tak lama lagi Cik Daun dah nak jadi Puan Daun. Lagipun kami dah lama tak keluar sama-sama.

5 comments:

cik puan daun said...

the siakap steam thai style petai is wrong.. sapa simbah sambal tumis atas siakap steam???? melanggar tatatertib masakan aku.. ahahahah..

Salina said...

aku tak nampak gamboo..apa pun best makan ngn korang walaupun makanan tak la best sangat, tapi habis gak. wakakaka

Nida Shaari said...

CIK DAUN :
ha ha ha.. ntah apa2 la kan..
tapi aku suka lai chee kang dia yang banyak isi.. eerrr tp xde laichee pun.. yg ada mata kucheng je..

SALINA :
Oit ada la gambaq.. eerr apasal mata hang dihijab ni? ha ha ha

Amyz! said...

Owhhhhhh.... aku missed semua itu.
Di sini.

Makan-makan

dan

Korang~

Nida Shaari said...

AMYZ :
ya.. ya..

Aku pun missed aktiviti lepak2 kita..