Wednesday, January 31, 2007

Malam tadi telefon mak.. Sembang la itu ini.. since aku adalah anak yg paling jarang telefon dan balik kampung.. hehe..

Mak cerita jiran depan rumah meninggal malam semalam.. Terkejutnya.. Innalillah..
Meninggal lepas 11 hari bersalin di Hospital S*rd*ng.. Anak selamat tapi arwah koma.. bila diperiksa semula, rupa-rupanya ada uri yang tertinggal.. Jadi doktor buat pembedahan untuk keluarkan uri yang tertinggal.. Lepas dah jahit, arwah bleading dengan banyaknya.. so, jahitan bedah tu dibuka semula untuk check apa error.. (mcm mesin pulak).. bila dah buka, check tengok rupanya ada parts (betul ke terms yang aku guna?) yang tak disambung.. sambung balik dan jahit semula luka..

Tapi Allah lebih sayangkan arwah.. Allah beri satu nyawa dan ambil satu lagi nyawa.. Tinggal la anak yang baru berusia belasan hari tanpa sempat mengenal ibu yang mengandungkan dan melahirkannya..

Aku kata kat mak sedihnya dengar.. Mak kata arwah ada 6 orang anak termasuk yang baby ni.. yang sulung perempuan tengah tunggu SPM..

Aku tak tahu lah samada suami arwah nak ambil tindakan undang-undang atau pun tidak.. sebab aku rasa tu macam dikira kecuaian doktor yang mengendalikan kes.. Mak kata dah tertulis ketentuan Allah macam tu.. cuma puncanya saja kadang2 buat kita kesal.. Ntah la..

Harap perkara macam ni menjadi iktibar kepada kita semua..
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah dan ditempatkan di kalangan orang yang bertaqwa.. ameen..

0 comments: