Monday, November 23, 2009

..::MINGGU-MINGGU TERAKHIR BERGELAR CIK : CERITA HARI INI::..

Hari ini. Saya terlambat bangun. Jadi terlambat keluar rumah. Bawak kereta macam ribut. Sampai di lorong smart tag tengok baki duit tinggal RM1.25. Musykil. Marah pun ada. Sedangkan semalam baru saja saya top up RM20.00. Saya syak mesin touch n go di stesen komuter dah telan duit saya. Ya, semalam saya naik komuter.

Sambung cerita hari ini. Lepas susur Salak, di Jalan Tengah menghala ke PJ sesak ntah kenapa. Padahal saya nak lalu sikit saja. Nak susur ke Terowong SMART. Dah la lambat. Melambatkan lagi. Bengang pasal touch n go belum habis.

Mujur juga pagi tadi kawan saya belanja sarapan. Katanya nak tenangkan hati saya yang tengah panas. Terima kasih Sidha.

Hari ni saya buat banyak benda. Dan jumpa ramai orang. Saya pergi Maybank. Lepas tu saya singgah pejabat pos. Pos kad jemputan. Kemudian saya pergi jumpa kawan di Maju Junction.

Sebenarnya saya janji dengan orang lain. Tapi orang tu tak jawab telefon. 5 kali + 2 kali saya SMS. Jadi saya SMS orang lain. Mujurlah orang tu nak temankan saya makan. Sambil tu saya bagi juga kad jemputan yang memang saya dah sediakan. Dalam masa yang sama saya SMS orang lain. Ajak jumpa. Bila orang lain tu datang, kawan yang temankan saya makan tadi balik. Pot pet pot pet sambil hulur kad, kemudian kami berpisah mengikut haluan masing-masing. Saya pergi naik ke pejabat orang yang sebenar-benarnya saya nak jumpa sebelum ni. Hulur kad lagi. Dan saya balik. Jam pun dah menunjukkan pukul 2.00 petang. Harus saya kembali ke pangkal jalan.

Hari ni saya pergi Maju Junction naik monorel saja. Sebab hujung minggu saya dah makan banyak. Jadi saya kena banyak berjalan. Bila sampai di stesen dekat pejabat saya, baru saya teringat sesuatu. Perkara yang sangat teruk. Saya terlupa bayar apa yang saya makan sedap-sedap tadi. Kelam kabut telefon kawan yang temankan saya makan tadi. Minta tolong dia bayarkan. Ish apa nak jadilah kan. Mujur juga saya teringat. Kalau tidak entah apalah. Rosak betul.

Di pejabat orang sibuk suruh mohon cuti untuk bulan Disember. Segala maklumat kena jana dalam sistem sebelum 9 Disember. Jadi permohonan berkelompok perlu dibuat hari ni juga. Boss saya pula tak ada. Sistem HRMIS pun tak boleh nak buka kalau siang-siang ni. Kalau nak buat kena awal-awal pagi atau petang-petang. Hmmm.

Sebenarnya tadi saya beli bunga untuk diri sendiri. Tapi tak boleh nak letak di sini sebab kabel camera ada di rumah. Dalam surat khabar semalam kata tidak salah hadiahkan bunga untuk diri sendiri sebagai cara untuk mengembalikan mood yang telah lari.

Ok. Cukuplah saya menulis tanpa hala tujuan untuk hari ini.

7 comments:

ili syazwani said...

hahahahahahahaha. this is nice!

kroll said...

Kesiannya ... bg bunga kt diri sendiri ... kalau dekat, I hari2 bg bunga kt adik I yang sorang nie ... :)

@LiYaNNuaR said...

thanks, sudah terima kad jemputan tersebut... ketika itu berada di Penang... insya allah... ade rezeki merasa la nasik minyak awk... hehehe

asuHara su said...

wah punyalah bebual sampai lupa nak bayo yekkk,...hehehehhe

CIKGU ZAM said...

salam eiduladha buat anda sekeluarga, dan selamat pengantin baru, jadi isteri solehah ye,,,

Water Lily said...

Selamat pengantin baharu.

:)

Mya said...

saya pun terasa2 nak beli bunga untuk diri sendiri lah nanti. ermm..