Wednesday, February 07, 2007

..::PANGGILAN::..

Awal bulan haritu ada 5 pegawai sambilan baru lapor diri..
Semalam, pegawai-pegawai baru tu dibawa ke sekeliling pejabat untuk diperkenalkan dengan kakitangan sedia ada..

"Ini Kak Nida, PA bla.. bla.. bla.."

Terang salah seorang daripada mereka yang sebelum ni pernah buat free-lance dengan kami..

Eh, kakak ke aku ni??
(Walaupun aku memang dah-tak-muda-sangat-lagi)

Setahu aku sorang daripada 3 lelaki yang lapor diri tu tahun kelahirannya sama dengan aku.. Yang perempuan tu aku rasa memang lebih muda..

Hmmm.. tapi tak mengapa lah..
Aku lebih rela dipanggil kakak daripada dipanggil PUAN..

9 comments:

Amyz! said...

aku penah sound org yg panggil aku puan, masa aku tgh hangin - "cik la, bodo!" uhuhu. sekali rupe2nya, pengarah bahagian lain yg call. uhuhu. malu gileeeeee...~

Anonymous said...

AMYZ : hahaha.. dasat la hang :p..

Aku xde la penah sound macam tu.. tapi aku cakap ala2 sinis je la bagitau yang aku ni Cik.. hehehe..

aku cakap "kalau Puan orang panggil Cik, dia suka.. tapi kalau Cik orang panggil Puan, dia x suka.."

lagipun telefon aku ada screen jadi aku boleh tengok nomor yang masuk..

Anonymous said...

ok,
aku faham, pejabat amyz tak canggih!

Anonymous said...

RON97 : hahaha hantu la hang Ajid :p

KiMi said...

Bini aku cakap:
Kirim Salam KAK nida.

Anonymous said...

CUKIMI : hahahah bini hang lain punya kes maaaa :p

Amyz! said...

Ajid : Nida tu PA. tepon dia mesti la ada screen leh tgk no mana masuk. :-p

Anonymous said...

aku ptpo pun ada screen
takkan pegawai pun takdak

Anonymous said...

AJID / AMYZ: oitt apa gaduh2 kat sini ni?

hahah.. SPR kaya bleh bagi kat semua org telefon yg ada screen..