Friday, September 24, 2010

..::RAYA 2010 - SATU HARI DI HARI RAYA::..

Tiba-tiba dah masuk 15 Syawal baru nak keluar entry raya.

Ha ha ha.. Pedulikan lah. Saya ada banyak benda lain nak selesaikan dulu. Lagipun entry raya tak meriah kalau tak ada gambar, dan yang sebenarnya memang tak berapa nak ada gambar pun.

Ini tahun pertama saya berhari saya sebagai seorang isteri. Dan tahun pertama juga saya beraya jauh dari keluarga. Satu pengalaman baru. Lagipun setiap perkara mesti ada pertama kalinya kan.

Satu pengalaman yang tak pernah saya lalui sebelum ni ialah orang bertakbir dari rumah ke rumah pada malam raya. Saya ada ambil video tapi saya tak reti nak operate dan letak dalam blog macam mana. Hi hi hi.

Memandangkan keluarga suami tak ramai, pagi raya sangat ringkas. Siap-siap semua, sarapan terus salam-salam. Tak ada acara proper duduk-duduk dan salam-salam segala.

Ini gambar sekeluarga selepas semua orang yang pergi solat raya balik rumah.



Susun atur macam tersilap sikit. Sepatutnya Kak Ngah dan suami yang berdiri di tengah kalau ikut aturan dan mengambil kira adik beradik perempuan seorang, tapi entah macam tak terfikir pulak. Sudahnya saya yang paling kecil terlindung.

Ini pula gambar dengan anak-anak saudara. Ada 3 orang saja berbanding 33 orang di sebelah keluarga saya. He he he



Sebenarnya ada satu kejadian yang tak sanggup nak dihadapi telah berlaku di hari raya. Suami diserang keracunan makanan. Lepas solat Jumaat keadaan makin teruk. Asalnya mahu pergi beraya rumah KRoll pun tak jadi sebab tersangkut di hospital. Jangkaan suami seorang saja yang kena, rupa-rupanya bila balik dari hospital dapat tahu Kak Long pun mula cirit birit. Dan menjelang malam Kak Ngah dan Ayah pula yang kena. Tak tahu puncanya dari mana sebab semua orang makan benda yang sama dan seorang kena tapi pasangan tidak pulak kena. Kata Kak Ngah Allah itu Maha adil.

Memandangkan suami tak mengalami simptom muntah macam Kak Long dan Kak Ngah, jadi suami tak disuntik. Tapi, agak kurang bernasib baik kerana menjelang Syawal ke-3 pun cirit birit belum sembuh. Lalu terpaksalah kami mengunjungi hospital sekali lagi sebelum pulang ke Perak.

Jadi, raya jadi serba tak kena bila mengenangkan apa yang terjadi. Sekian

1 comments:

MushroomCute@Mariea said...

Selamat Hari Raya Nida...Maaf Zahir Batin ekk... bila due?