Thursday, April 17, 2008

..::BILA RASA TERAGAK-AGAK, PASTI ADA SESUATU TERJADI::..

Pagi tadi. Nak pergi kerja. Aku rasa teragak-agak nak tutup pintu bilik. Oohh, rupanya aku belum tekan kunci pintu.

"Tap!" Tekan kunci. Tarik tombol dan rapatkan pintu.

*Plop*

Di tangan hanya ada kunci kereta. Jadi bermakna kunci rumah ada dalam bilik.

Macam mana nak pergi kerja? Aku. Terkunci di tengah rumah.

*Plop*plop*

Aku ada satu set kunci asas di tepi TV.

Pergi kerja dulu lah. Balik nanti baru fikir macam mana aku nak buka kunci pintu dan masuk bilik. Jadi McGyver atau pecahkan saja pintu.

14 comments:

tasekM said...

Nasib baik kunci kereta tak tertinggal sekali...

Nida Shaari said...

TASIK MERAH :
Sebab kunci kereta dalam beg tangan..

he he he..

ep said...

Klau dah sakit perut tu jangan teragak-agak lagi. Takut sesuatu terjadi tak sempat pulak..

Tok Rimau said...

Gambar lipas tu cover entri kau. Dia float.

Nida Shaari said...

EP :
Ha ha ha...

TOK R :
Adik saya pun komplen perkara yang sama..

Kalau view dengan IE je kot.. saya view pakai mozilla ok je..

Feeyona said...

hai kakak nida ni...

tu la asik main letrik je.
sampai lupa plak dengan kunci.

Nida Shaari said...

KAYUSAKTI :
Ha ha ha.. haritu lagi kakak Nida lupa padam lampu..

Balik kerja baru tau lampu seharian menyala..

Irwandy said...

ko dpt masuk rumah ke tak smlm?..:p

KiMi said...

hahaha.bernas tak idea aku?aku dulu kat UIA selalu org mintak tolong bukak pintu.walopun aku tatau tu tuan bilik atau pon perampok.

Feeyona said...

kakak nida...
saya nak booking gt tu... yang gambar lipas.
camne nak dapat ek? poskan bleh? heheh

Layla Haq said...

muahahaaa....kau kena kawen cepat-cepat supaya satu kunci di tangan kau, dan satu kunci di tangan jejaka kau.

Nida Shaari said...

ND :
Rumah aku dapat masuk.. tapi aku tak dapat masuk bilik..

mujur la semua keperluan diri boleh didapati juga dalam bilik2 lain dalam rumah tu.. ha ha ha..

KIMI :
Ha ha ha.. keji ja.. kalo hang tolong perompak maka hang bersubahat la..

Mula-mula aku ingat tombol pintu aku tu tombol mahal.. rupanya mahal ka murah tetap boleh bukak dengan cara tu..

ha ha ha

KAYUSAKTI :
boleh adik Nett.. nanti adik nett bagi alamat pos ye..

Terima kasih yach..

BAYAN :
Ha ha ha.. ye la.. aku tau la kau ada jejaka penyimpan kunci :p

Sahalfikri said...

setuju dgn tajuk..
selalu terjadi kpd diri sendiri..


bahrain
2.01am

Nida Shaari said...

SUHAIL :
Keputusan nak cuti tanpa gaji bukan dibuat dalam keadaan teragak-agak kan?

bila nak balik ni? Projek kita belum dapat mula lagi ni.. ahahaha