Wednesday, October 31, 2007

Puan M to me : Dah berbicara pasal hati dan perasaan ke?

Me to Puan M : Ish, awal sangat lagi. Nantilah dulu.

Puan M to me : Hmm.. ya la.. kayuh pelan-pelan..


Eeerrr.. Aku tak naik sampan ye. Aku naik kereta. Tapi ini kereta baru. Kena jaga baik-baik. Kalau kereta lama pun, bila dah start enjin tetap tak boleh terus ke gear 5. Mati nanti enjinnya. Dah fitrah, ia tetap kena mula satu persatu.

Itu perumpamaan bagi aku yang bawa kereta manual. Bagi mereka yang bawa kereta automatik aku tak pasti macam mana pula. Mungkin boleh terus speed?

8 comments:

Amyz! said...

Laju atau slownya kereta auto kadang ikut CC dia jugak.

Tapi aku suka kereta manual. Sebab dah masuk gear 5 tu, laju dia boleh kalahkan kereta auto tau! Haha.

Apebenda la aku cakap nieeee...??

Anonymous said...

Prinsip asasnya masih sama.

Kereta auto, kena tekan pedal brek sebelum masuk gear D. Kalau tidak ia akan terlajak.

Kereta auto tidak boleh membrek dengan enjin sebagaimana kereta manual.

Cuma, kereta manual agak meletihkan kaki kiri kerana terpaksa menolak pedal clutch setiap kali menukar gear.

Moral disebalik komen saya adalah :
Kereta wira kalau disatukan dengan kereta kelisa akan menjadi sebuah MPV 7 tempat duduk dalam masa 5 tahun. Setahun sorang (kalau tak campur kembar 2).

Nida Shaari said...

AMYZ :
Babe, aku rasa bergantung gak kepada sikap pemandu tu sendiri..

Kalau dia seorang yang agresif - apa pun dia redah..

Muahaha..

BRO PO :
Sekurang-kurangnya bila menggunakan kereta manual, pergerakan (senaman) kaki/tangan adalah seimbang.

OOhh.. saya dengar khabar tahun hadapan Proton nak keluarkan model baru, sebuah MPV. Mungkin boleh cuba yang itu.

CIda said...

Oh.. aku tatau bawa kereta manual.. hehe.. kekurangan yg menjadi kelebihan kalo nak travel jauh.. "Err.. aku takleh drive sbb aku tatau bwk manual.. korang drive gilir2 la ek.. zzzzzzzzzzzzzzz.." Sedar2 dah sampai.. hehe..

Amyz! said...

Nida : Hahaha. Aku tergelak gila baca maksud tersirat Bro Po tersebut. Hahaha. {smlm tak sempat komen}

Rin said...

klu keta AMT?

Kemat said...

tapi kalau kat KL, kereta sebesar maner cc dia, auto ker manual, kalau udah traffic jammed... sangkut la jugak..

zaman sekarang, kene guna duit, jagan buang masa ikut jalan lama, guna highway..

Nida Shaari said...

IDA :
Keji je perangai camtu..

AMYZ :
Pakcik tu memang ntah apa-apa.. ahaks

ARIN :
Akak belum pernah mengalami situasi menghadapi jenis 'bisex' macam tuh.. tak pasti la macam mana.. hik hik hik

KEMAT :
Patut la kau pantas jer.. eh, aku nak berguru ngan kau dan awek Che'gu lah.. boleh??