Thursday, November 17, 2011

..::DARI KOLAM KE PANTAI::..

Hari kedua di Pulau Pinang. Perasaan berbaur sebab senak perut.

Lepas Subuh bersiap-siap pergi sarapan. Pilihan makanan ada kepelbagaian. Banyak juga seksyen. Boleh tahan juga lah sebab ramai pelancong. Cuma suami kurang puas hati dengan roti canai yang dihidangkan. Guna roti canai segera tak ada masalah tapi kena la lembut gebu, bukannya liat sampai awak sendiri pun belum tentu sanggup nak makan. Macam asal ada saja konsepnya.

Tak ada gambar sebab makan sambil bersilat. Tengah-tengah makan, Muhammad muntah. Lepas tu mula tak nak duduk = nak menyusu baring. Huks. Perut saya pulak dah mula meragam walaupun saya jamah serba sedikit saja makanan. Balik bilik selesaikan apa yang patut dulu dan bagi Muhammad tidur.

Dah segar bugar semua, kami turun kolam. Lebih kepada nak gembirakan anak bujang ni. Bila keluarkan dari kolam, meronta-ronta dia nak terjun. Isk.


::Gaya mesti ada::


Tak boleh biar lama sangat Muhammad dalam kolam, kami pindah ke kolam jakuzi. Mama dengan ayah terjun sama. Tapi kemudian kami berdua kena halau dari dalam kolam sebab berpakaian tidak mengikut etika yang ditetapkan (oleh mereka). Huks.

Kami keluar kolam dan pergi pantai pulak. Tapi tak boleh nak bagi Muhammad main pasir sebab nampak banyak sangat anjing tengah baring-baring berehat tepi pantai. Huks huks lagi.

Keringkan badan sikit, balik bilik dan bersiap-siap untuk keluar. Jom kita ronda Penang.

2 comments:

Aikido@MushroomCute@Mariea said...

Best best....soryy aaa tak sempat gather2...nak bg burung hantu Muhammad pon tak sempat...huhuhu...

Nida Shaari said...

MARIA :
Tapi rasa kurang jugak sebab aku senak perut.. jenuh menahan.. lenkali nak p lagi lah.. lagipun sejam ja perjalanan dari kampung.. kiki.. Ada rezeki kita jumpa lah..