Thursday, June 14, 2007

Semalam
Ada sorang makcik terlebih ramah
yang membahasakan dirinya nenek
dan memanggil aku adik
telah menegur, mahu bertanyakan arah

Aku tanya dia tinggal di mana (dengan harapan jangan la sama dengan aku)

"Dekat dengan rumah Cik Lily.. kenal?"

Huk oloh mokcik nih..

Makcik tanya pulak aku dok mana

"Sri Perak" aku jawab ringkas

"Dekat dengan rumah Cik Betty ye?" tanya makcik excited

Saya tau Betty Suarez jer makcik
Tiap malam Selasa dia keluar TV sambil tersengeh-sengeh
Lagipun makcik, ini Key Ell.. Key ELL occay..
Jiran sebelah rumah pun belum tentu orang kenal
Ini kan pula lah ntah sapa-sapa

Sampai di stesen, aku keluar lambat-lambat
dan terus menyimpang ke sebelah kanan
Makcik pula meneruskan perjalanan balik
ke rumahnya yang berhampiran dengan
rumah Cik Lily itu..

0 comments: