Thursday, March 31, 2011

..::TAK BOLEH DIPAKSA::..

Nak tulis entry tak boleh dipaksa. Kena datang dari hati. Maka sebab tu dah lama saya tak tulis entry.

Suhu luar dan dalam tak sekata. Level kesihatan terasa menurun.

Pagi tadi bangun tidur rasa sakit kepala, mata panas, tekak ketat. Kat pejabat lagi rasa tak keruan. Macam nak pengsan pun ada.

Tadi saya pam susu dan tak sedar susu tercemar. Lagi. Sedih sebab yang tercemar tu sebanyak keperluan sekali Muhammad menyusu. Tapi kena redha dan buang macam tu saja.



Sebelum ni pernah juga jadi. Tapi masa tu cepat sedar. Sebab masa tu memang rasa sakit. Tengok la baru sikit. Tak la rasa ralat sangat.



Ni semua rentetan daripada kejadian nipple crack saya haritulah. Bukan sebab Muhammad dah ada gigi dan menggigit masa menyusu. Tapi sebab thrush iaitu yeast dalam mulut bayi.



Dah letak ubat, tapi tahu saja lah bayi, bukan senang kita nak letak ubat dalam mulut. Memang meronta-ronta tak mahu. Nak letak kena tunggu tidur lena dan sangat syukur kalau bila letak ubat Muhammad terus tidur tanpa rasa terganggu.

Ok saya berhenti di sini lah. Tadi dapat berita, Munirah anak Kak An masuk ICU Hospital Putrajaya sebab jangkitan paru-paru. Sama-sama kita berdoa Munirah selamat dan sembuh dengan cepat.

3 comments:

azzam supardi said...

O? Doa-doa la ye.

ayobkelubi said...

Aleesya pun baru keluar wad due to the paru-paru infection..alhamdulillah sihat dah.cepat bertindak.

imanamani said...

semoga baby munirah segera sembuh...amin....