Monday, July 02, 2007

..::KOSONG II::..

Semalam
Aku pergi shopping. Lagi
Kononnya lah. Terapi emosi
Aku yang berhajat nak membeli dan membelah
Akhirnya pulang tanpa beli apa-apa
Sweater yang aku nak pun offernya dah tamat semalam
Lain kali kalau nak shopping sama-sama
lelaki dan perempuan
Perlu 6 jam untuk lelaki
dan 6 jam lagi untuk perempuan, kot?
Baru masing-masing puas hati

Tengah malam sampai jam 2.30pagi
Aku tertengok cerita Ghost kat TV
Cerita yang aku dah tengok banyak kali
Tapi masih boleh tengok lagi, lagi dan lagi
Macam juga cerita Save The Last Dance
atau Pretty Woman atau The Gladiators
pun aku masih boleh tengok banyak kali

Pagi ni mata aku pedih dan merah
tak cukup tidur
Bosannya
Aku rasa nak cuti lagi lah
Esok atau lusa

2 comments:

Amyz! said...

Hahaha. Kalo soping ngan lelaki, sama ada ko soping atau dia soping. Pilih salah satu. Kalo dua-dua soping, maknanya, ko perlukan 12 jam di pusat membeli-belah. Hahaha.

Nida Shaari said...

AMYZ : Sebenarnya, baru aku rasa macam mana perasaan bila ikut lelaki shopping. Dan mungkin tu jugak lelaki rasa bila ikut perempuan shopping.

Tapi lelaki yang shopping ngan aku tu kata, perempuan ni dia belek semua benda, nak belinya belum tentu. Lelaki pula hanya akan fokus pada barang yang dia nak beli je dan berhabis-habisan kat situ

hmmm ada benar kata-kata dia tu