Tuesday, June 22, 2010

..::BLUP BLUP::..

Perut saya sekejap-sekejap rasa "blup blup". Masuk angin ke? Rasanya tak.

Masa pemeriksaan bulanan pada minggu ke 19 yang lepas, Doktor tanya sama ada saya sudah rasa tendangan bayi. Entah lah. Mungkin saya tak tahu bagaimana rasanya atau perasaannya.

Tapi sejak 2 hari ni perut saya sekejap-sekejap rasa "blup blup". Adakah itu tanda bayi menendang?

Ada sesiapa mahu kongsi pengalaman.

8 comments:

imanamani said...

puan madu lebah... blup blup tu gerakan baby dalam kandungan.. eheheh bukan nya angin...

nizamsani said...

bayi sedang skuba agaknya.

suzzsuzie said...

dr mggu ke-16 kita dah boleh rasa tendangan atau gerakan...bukan masuk angin tu..dh 19 mggu lg la kuat blup2 tu nnti...seronoknya...nnti dh besar sikit boleh tgok siku dia pulak gerak2..

madulebah said...

ILA :
hik hik hik.. mana gua tau

NIZAM :
snokeling cukup la.. ruang tak besar pun.. hik hik

SUZIE :
memang masa scan doktor cakap bayi aktif.. He he he.. ada kawan cakap nanti nampak benjol sana benjol sini kat perut..

imanamani said...

enjoy the moment puan madu lebah... lepas bersalin..pasti akan merindui gerakan gerakan itu.... :)

kemat said...

wah..macam mana aku leh termiss cerita ngko dapat baby nie..tahniah..tahniah

Amy Z! said...

mula-mula rasa mcm tu la. nanti makin lama makin kuat~ makin lama, makin jelas. :-)

enjoy saat-saat manis itu yach!

Blue Roses said...

baby ngah bershuffle tuh kot...heheheheh.. kami nih skrg bayi kami sgt2 aktif bershuffle.... heheheh... smpi susah kami nak tidoq.....