Thursday, February 21, 2008

..::SOMEONE.. SOMEWHERE.. IS OUT THERE FOUR YOU::..

SETIAP makhluk diciptakan berpasangan dan jangan bersedih jika anda masih sendirian, belum bertemu pasangan bersesuaian.


Petikan perenggan pertama satu artikel dalam Harian Metro hari ini. Mengingatkan aku tentang sesuatu. Tentang diri sendiri. Tentang jodoh. Tentang kuasa Allah.

Lewat 2 minggu yang lepas, sebelum pulang bercuti panjang sempena Tahun Baru Cina, aku sempat menonton Filem Hindi - Dil To Pagal Hai di TV9. Ya. Aku tonton filem Hindi. Tapi hanya filem yang dibikin sekitar tahun 1996 - 2000 sahaja.

Filem tu bercerita tentang jodoh. Isyarat-isyarat yang kita terima dan petanda-petanda yang ditunjukkan kepada kita. Mungkin orang boleh kata itu sekadar dalam filem. Nampak mudah. Tak dinafikan. Tapi apa yang difilemkan juga berdasarkan apa yang terjadi di sekeliling kita.

Dalam Harian Metro memetik beberapa petanda seperti :

Dia tidak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga anda, juga tidak peduli masa lalu anda bersama kekasih terdahulu. Dia juga tidak malu-malu menceritakan masa lalunya. Nah, jika begitu ini bererti dia sudah siap menerima anda seadanya.


dan

Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan anda tidak malu memperlihatkannya pada si dia. Si dia pula tidak segan menceritakan kelemahan dan kekurangannya pada anda. Anda dan si dia barangkali memang ditakdirkan untuk bersama.


Jadi, bila membaca artikel ini dan teringatkan apa yang aku pernah tonton dalam filem, aku terima dengan positif apa yang dilalui. Dan pedulikan segala unsur negatif yang datang dari luar. Dari orang lain yang tak akan berhenti bersuara. InsyaAllah satu hari nanti ia pasti akan tiba.


Artikel penuh di sini

1 comments:

Anonymous said...

Biarkan mereka terus bersuara.....