Thursday, November 15, 2007

I

Minggu bosan. Tak tahu kenapa. Mungkin post-menstrual-syndrome. Ade ke?


II

Aku bermain dengan Picasa untuk hilangkan rasa bosan. Hasilnya aku ada beberapa collage yang comel.. dan aku sangat suka.. ha ha ha.. sekarang jadi wallpaper baru aku..


III

Pelajaran baru hari ini. Walaupun PC itu pakai Windows Vista, tapi kalau dokumen yang kita buka itu disimpan di dalam external hard disk, ia mobile.. Bawa sajalah benda tu dan pasang di PC sendiri. Ha ha ha..


IV

Ok. Jika kita rancang perjalanan dengan baik, mesti kita tidak akan tersangkut di dalam kesesakan lalulintas yang teruk akibat penutupan terowong SMART. Aku suka bila aku tahu jalan-jalan alternatif di sekitar Lembah Kelang ni.


V

Pagi tadi dengar dalam radio. Ustaz Wan Sohor Bani Leman kata kita ni bukan saja setakat nak mengangkasakan masyarakat, tetapi kena la mengakhiratkan masyarakat juga. Jika program mengakhiratkan masyarakat tu berjaya, bukan setakat mengangkasakan, lebih daripada itu pun insyaAllah tak ada masalah.


VI

Ok aku nak sambung kerja dan bermain-main dengan Picasa. Nanti aku upload collage tu dalam blog yach!!

7 comments:

Anonymous said...

sambung KERJA dengan berMAIN picasa

bagus bagus bagus
:P

Nida Shaari said...

RON97 :
Cuba baca baik-baik ayat aku tu.

"sambung kerja dan bermain-main dengan Picasa"

itu tak sama ya dengan ayat kau tu.

:p

Amyz! said...

Kata mahu publish di blog? Publish laaa.. Publish laaaa.. Haha.

cik puan daun said...

aku lom tgk lagi.. ahahaha.. aku dah download picasa.. and tetiba blog aku jadi blog bergambar.. ahahah

siew said...

ustaz wan sohor tu aku penah dgr ceramah dia live kat opis aku.
dihadapan seorang bergelar tan sri dia menyeru supaya pemimpin patut mengamalkan ajaran islam sebenar.tanpa korup dll.seorang ustaz yg berani..

Nida Shaari said...

AMYZ :
Ha ha ha.. nanti lah.. belum ready lagik..

DAUN :
ahaha.. yach.. gambar makanan yang enak..

SIEW :
Ya.. saya memang suka dengan ceramahnya.. di samping.. dia memang handsome juga..

siew said...

org nya mmg hensem
tapi slalu membawa isterinya ketika pergi memberi ceramah
ehehehehe...

belilah CD keluaran beliau
cara2 solat dengan betul utk mengajar anak2
sgt berguna....
tln promote..ehehehe