Wednesday, October 24, 2012

..::1 MINGGU::..

Sedar tak sedar tinggal 1 minggu lagi cuti tanpa gaji saya nak tamat. Bermakna ada seminggu lagi untuk saya berlapang-lapang di negara orang. Tak ada rezeki nak merasa cuaca sejuk kat sini. Balik 31 Oktober. Ambil cuti 2 hari dan mula kerja insyaAllah 5 November. Banyak benda nak kena uruskan dulu. Road tax kereta dua-dua pun mati. Muhammad nak kena latih pergi sekolah semula. Nak kena sediakan bekal juga. Dan paling utama saya kena adjust masa betul-betul. Semoga dipermudahkan semua urusan.

Semalam jemput tuan rumah sekeluarga datang makan tengahari. Saya masak nasi ayam, goreng wages, teh-o lemon dan buah betik potong. Kemudian buat kek cokelat kukus sebagai buah tangan untuk tuan rumah. Tapi satu gambar pun tak ambil. Terlupa pun ya, penat pun ya. Diaorang dah balik baru teringat dan cakap kat suami tak ada ambil gambar pun. Bab gambar-gambar ni memang saya je, suami bab kemas rumah dan bancuh air, itu dia yang uruskan.

Hujung minggu baru ni pergi Pattaya, balik hari. Penat juga. Entry nanti saya tulis. He he he. Banyak juga entry tertangguh. Memang silap-silap saya dah balik Malaysia pun, entry Bangkok tak habis-habis juga. Tak apa lah saya buat pelan-pelan ya.

Ok. Selamat hari Raya Aidiladha untuk semua yang menyambutnya.

0 comments: