Thursday, September 06, 2012

..::SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI::..

Assalamualaikum, salam sejahtera
Kepada anda semua moga bahagia :)

Saya kira belum terlambat lagi untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin kepada semua. Dan sekaligus update blog dengan cerita berkaitan raya.

Tahun ni giliran beraya di Negeri Sembilan dulu, kemudian baru balik Perak. Sementelah sepanjang bulan Ramadhan saya berpuasa di kampung, jadi saya kenalah balik Shah Alam dulu sementara tunggu suami balik dari Bangkok hari Jumaat. Kedengaran macam kerja yang berulang alik kan? Tapi memang pun sebenarnya. Hehe. Apa nak buat.

Hari Khamis saya balik berdua saja dengan Muhammad. Gerak dalam pukul 11.00 lebih kot sebab tunggu Muhammad bangun tidur, bagi makan kenyang-kenyang dan siapkan dia. Alhamdulillah perjalanan lancar. Muhammad pun tidur saja sepanjang perjalanan. Dah nak sampai Rawang baru jaga, itu pun senyap saja dalam car seat. Bila dia dah terjaga barulah saya berhenti di R&R Elmina. Kejang badan drive tanpa henti sorang-sorang, ditambah dengan rasa nak buang air.

Hari Sabtu dalam pukul 10.00 lebih baru gerak pergi Melaka. Kisahnya beraya di Melaka sebab kak ipar saya baru bersalin 2 minggu sebelum raya. Jadi mertua memang duduk sana sepanjang kakak ipar berpantang.

..::Gambar sekeluarga di pagi raya::..

Baju raya saya tu kain cotton kirim dengan Maya beli di Bandung. Tudung saya tu ikut trend masa kini - bawal AidiJuma kirim dengan anak buah beli di Sunway Carnival, Penang. Terima kasih la dekat Maya sebab memang sedang elok sungguh la warna kain tu matching dengan baju melayu suami. Baju melayu suami tu ulang baju kahwin dulu. Setahun 2 kali saja pakai baju melayu jadi tak perlu membazir tempah yang baru. Tahun ni tak buatkan baju melayu untuk Muhammad. Budak cepat besar, nanti saiz dah tak kena. Lalu pergi SOGO dan shopping baju budak.

..::Muhammad dengan sepupu::..

..::Baby baru nama Aqif Ziqrin::..

Juadah di pagi raya, emak mertua buat kuah lodeh. Rendang, ketupat dan macam-macam makanan lagi bapa mertua kakak ipar yang bagi. Tapi tak ada gambar. Lupa nak rakam.

Jadi, itu saja gambar raya yang ada. Hehehe. Lain-lain aktiviti saya tak ambil gambar. Tiba-tiba macam rasa rugi pula sebab petang tu saya pergi beraya di rumah Nusrat Aida, kawan masa Politeknik dulu. Entah bukan senang nak dapat jumpa kawan-kawan lama. Haiisshh.

Itu cerita raya saya tahun ni. Ok jugalah beraya di kawasan perumahan kakak ipar saya ni sebab kebanyakkannya tentera dan pekerja Petronas. Jadi ramai yang tak balik kampung sebab tuntutan tugas :). Maka, bolehlah beraya di rumah jiran sebelah.

Pagi-pagi raya ke-2 kami dah mulakan perjalanan nak balik Perak. Nanti cerita dalam entry lain.

Tata.




1 comments:

Mya said...

heee cantik bila dah jadi baju :)