Monday, June 04, 2012

..::LEPAK-LEPAK HUJUNG MINGGU::..

Hari ni Thailand cuti sempena hari Wesak. Setakat ni tak ada plan ke mana-mana pun. Semalam pun seharian di rumah saja. Asalnya memang nak keluar, tapi Muhammad pula tidur lepas dah siap pakai 'baju jalan'. Timing lari, kemudian hujan dah liat jadinya.

Hari Sabtu kami pergi OTOP Tourism and Food Fair di Rajamangkla National Stadium, Ramkhamhaeng. OTOP tu kira macam program Satu Daerah Satu Produk di Malaysia. Mungkin kali ni kawasan yang di pilih ialah Selatan Thailand. Produk semua datang dari Narathiwat. Pakej pelancongan yang ditawarkan pun ke Yala, Narathiwat dan Patani. Hiks. Suami kata tak payah lah pergi. Bahaya. Kan kawasan bergolak tu. Yang seronok ke sini, gerai jualan makanan, semuanya halal. Dan kebanyakan penjual semua pandai cakap Kelantan. Kami borong makanan saja. Nanti saya cerita dalam entry lainlah. Gambar belum transfer. He he..

Ok lah. Entry mencukupkan syarat update. Sebelum tu, jomlah jamu mata dengan aktiviti masak-masak tak seberapa saya sementara jadi suri rumah ni.

..::Kuih yang tak pernah jemu dimakan. Buat banyak dan simpan beku. Ini versi kentang. Kali kedua buat versi sardin. Nyum nyum::..


..::karamel popcorn buat kudap-kudapan petang hujung minggu sambil tengok TV. Muhammad pun suka, ayah Muhammad apatah lagi::..


..::Cantik je kan pancake ni. Saya syak kuali pun memainkan peranan juga. Kat sini tuan rumah sediakan Tefal. Di Shah Alam saya guna cap Idaman Suri saja::..



..::Pizza mee segera yang tak berapa nak garing. Maklumlah saya pakai loyang aluminium yang rupa-rupanya kurang sesuai dengan microwave. Kena guna pyrexlah gini ha ha ha::..


Pagi ni saya masak nasi lemak, sambal ikan bilis, telur mata kerbau dan ulam timun.

Ok itu saja. Selamat bercuti kepada yang masih bercuti. Cuti sekolah, cuti hari Gawai, Tadau Kaamatan dan macam-macam cuti lagi.





0 comments: