Sunday, May 20, 2012

..::TIAP-TIAP MINGGU, TAPI TAK JEMU::..

Masa mula-mula suami beritahu kena kerja di Bangkok, perkara pertama yang saya cari ialah makanan halal. Ha ha ha.. Bukanlah ingat makan saja, tapi mengenangkan suami yang jauh di mata tu nanti apalah yang mahu dimakan selain bekalan roti gardenia yang masuk hari ke 3 dah kena paksa telan tolak dengan air.

Dan, terima kasih kepada google kerana menemukan saya dengan Yana Restaurant, MBK Center. Restoran yang memang menjadi tumpuan muslim lebih-lebih lagi dari Malaysia dan Indonesia.

Sebelum saya ikut, boleh dikatakan tiap-tiap minggu suami akan pergi makan di situ. Makan tengahari, tapau sekali untuk makan malam. Dan, walaupun sekarang ni saya sudah ada di Bangkok, juga boleh dikatakan tiap-tiap minggu kami pergi Yana. He he he.

..::Buku Menu yang ada terjemahan Bahasa Inggeris::..


..::Tomyam ayam yang mesti order tiap kali datang makan::..


..::Kerabu mangga yang banyak dan kalau tak habis mesti tapau::..


..::Udang goreng tepung::..


..::Nasi mesti kena ada. Makanan ruji::..


..::Jus oren yang sebenarnya tak payah order pun tak apa::..


..::Pencuci mulut yang wajib dipesan::..


..::Pinggang yang dah licin. Alhamdulillah::..


..::harga yang perlu dibayar::..


..::wajah gembira::..


Penulis berasa gembira kerana dapat menikmati setiap suapan dengan tenang. Ini kerana anak bujangnya sedang nyenyak tidur.


Tak susah nak cari restoran ni sebab dalam MBK Center. Boleh naik BTS (Silom Line) dan turun di stesen terakhir, National Stadium. Dan tak perlu risau nak pesan makanan sebab ada 2 orang pekerja yang boleh berbahasa melayu.

Ok. sekian. tata ;)















0 comments: