Monday, May 21, 2012

..::THAILAND LARGEST WHOLESALE FASHION MALL::..

Hujung minggu kalau tak keluar, memang tak sah. Tak keluar hari Sabtu sebab ada perhimpunan Kumpulan baju merah, kita keluar hari Ahad. Kali ni kami ke The Platinum Fashion Mall, Thailand Largest Wholesale Fashion Mall.


Sebenarnya Platinum ni tak jauh pun dari rumah. Lebih kurang 15 ke 20 minit atau mungkin 30 minit. Tapi pemandu teksi yang bawa kami tu sudah memutar belitkan laluan. Dah la bawa macam nak berlumba. Sekejap break, cilok sana sini, tarik hand break macam nak drift pun ada. Lepas tu bawa masuk ke celah-celah lorong entah mana hala sedangkan pada asalnya bangunan tu cuma beberapa kilometer saja di hadapan. Alasannya jalan depan tu sehala. Padahal sehala tu adalah asalnya dari laluan yang sama dilalui dari rumah. Selamat sampai depan Platinum dengan rasa meloya nak muntah pening kepala. Oh apa pun ia tak menghalang kami untuk berjalan mengukur pusat membeli belah itu. Hiks..

Ini sebahagian gambar yang ada. Sebenarnya perasaan membara nak ambil gambar cuma muncul bila dah hujung-hujung berjalan, di bahagian kasut dan beg kulit. Mula-mula jalan di bahagian pakaian. Memang rambang matalah. Dan kalau beli secara borong, memang boleh dapat harga murah sebab tu namanya wholesale fashion mall kan.



Macam-macam rekabentuk kasut ada. Dan ini antara yang menarik perhatian.




Ni pula himpunan boot. Dari sekecil saiz sehingga sebesar saiz. Kalau berangan nak ke negara sejuk dalam masa terdekat, mungkin boleh sambar satu atau 2 pasang.



Tapi kena beringat dan pandang betul-betul sebelum pegang mana-mana kasut kulit yang berkenan di hati. Kasut yang diperbuat daripada kulit b4b1 memang banyak.

Jadi jangan tersilap langkah. Anda pengguna bijak ;)













1 comments:

suzzsuzie said...

kasut kt Thailand mmg byk yg pelik2..