Monday, April 30, 2012

..::KALAU NAK PINDAH RUMAH TAK PAYAH FIKIR BERAPA KILO NAK BAWA::..

Ini cerita tertunda.

Seminggu sebelum berlepas, saya agak stress menguruskan barang-barang yang nak dibawa. Perlu fikir keutamaan. Kalau nak ikutkan semua benda nak angkut. Packing masuk beg, timbang. Packing masuk barang dalam kotak, timbang. Macam Mr. Bean pun ada. Sampai hujung-hujung tu penimbang pun dah jadi pening.

Kakak saya kata itu belum packing barang nak pindah rumah.

Huh, bukan saya tak pernah pindah rumah. Pindah pejabat pun dah 3 - 4 kali. Kalau nak pindah rumah atau pejabat tak payah risau dan fikir berapa kilo kita nak bawa, 30 tan pun tak apa. Ini dengan bajet 40 kilogram, apa sangat yang boleh dibawa.

Dan, packing punya packing dengan beberapa kali punggah keluar masuk dari kotak ke dalam beg dan ke dalam beg yang lain, akhirnya alhamdulillah selesai. Selebihnya kami tawakkal saja.


2 kotak isi barang-barang kering yang tak berapa nak penting sangat dipos 2 hari awal. Eeerrr sebenarnya tak la barang kering sangat sebab dalam tu ada sekotak 20 biji telur masin yang akhirnya cuma 13 biji selamat.. Hu hu hu.. Apa-apa pun terima kasih Pos Malaysia sebab tak sampai 2 minggu barang dah selamat tiba.


Ini barang-barang yang dibawa pada hari kejadian. 2 beg besar dan 1 kotak kecil masuk kargo, 2 bag hand carry, 2 bag pack dan 1 stroller.

Masa check in baru tahu kami ada 50kg. 30kg dari suami dan 20kg dari saya. Dan rupa-rupanya barang kami 57kg, terlebih 7 kilo. Saranan saya suruh suami pergi ke kaunter yang dikendalikan oleh pegawai lelaki berbaloi bila pegawai tu tak kenakan cas pun untuk lebihan 7 kilo tu. He he he. Selain tu pegawai berkenaan bagi kami tempat duduk sebaris nak kosongkan tempat duduk tengah untuk Muhammad. Terima kasih sangat-sangat.

Dah selesai urusan daftar masuk, kami cari tempat duduk untuk tunggu kakak-kakak saya.

Tiba-tiba rasa dah panjang sangat taip. Ok lah kita sambung lain kali. Entry diakhiri dengan gambar Muhammad.






0 comments: