Thursday, February 23, 2012

..::RUMAH VS KEDIAMAN::..

Suami di Bangkok. Dalam proses mencari tempat tinggal untuk bulan-bulan akan datang. Bersama keluarga. Sekarang sendirian, masih menjadi penghuni hotel.

Suami diberi 2 pilihan. Mengikut kadar sewa yang telah dipersetujui oleh pihak syarikat.

Pilihan 1
Kondominium 2 bilik. Dapur berasingan. Fully furnished. Keluasan yang selesa (lebih kurang sama macam apartment 3 bilik di Balakong). Unit sekarang disewa oleh rakan sekerja dari India yang akan pindah ke rumah lain hujung bulan ini. 1 daripada bilik telah dijadikan bilik sembahyang. Kawasan bandar. 5 minit berjalan kaki ke pejabat.

Pilihan 2
Kondominium 1 bilik. Dapur terbuka. Fully furnished. Untuk keluarga kecil kami, keluasannya dianggap selesa. Unit baru. Dimiliki oleh rakan sekerja berbangsa Thai, beragama Islam dan boleh bertutur bahasa Kelantan. Kawasan penempatan eksklusif. Berhadapan dengan masjid. Perlu menaiki BTS untuk ke pejabat.

Suami tanya pendapat saya. Walaupun sebenarnya sudah tahu apa jawapannya.

Dan, sebagai seorang ibu yang sedang membesarkan anak, di bumi yang begitu asing, pasti anda juga membuat pilihan seperti saya.

3 comments:

balduPuteh said...

sokong pilihan 2

kingbinjai said...

Betul

Jay said...

well said... Best of luck d tempat baru... Actually, saya blogwalking je.. jemput visit dan follow my blog k... tq n see u...