Thursday, January 05, 2012

..::PENUTUP 2011::..

OK sebelum terlambat, Selamat Tahun Baru 2012 kepada semua. Semoga tahun mendatang membawa lebih banyak perkara baik dan menggembirakan. InsyaAllah.

Sebenarnya entry ni dah ada dalam draft sejak 30 Disember 2011 yang lepas lagi. Tapi setakat itu saja. Entry tergantung dan saya tak sambung-sambung pun. Sepanjang minggu cuti 3 hari habiskan masa dengan keluarga di rumah. Kemudian bila dah kerja, dengan sekolah pun dah buka, rutin perjalanan dan timing tak sama macam masa cuti sekolah.

Bercerita tentang tahun 2011, macam-macam pahit manis masam masin yang berlaku. Macam-macam pengalaman baru yang dilalui. Semuanya akan kemas tersimpan dalam lipatan sejarah dan memori. Dan sikit-sikit yang mana sempat (hehe) ada juga saya kongsikan di blog ini.

Tahun 2011 ditutup dengan majlis pertunangan anak saudara saya, Nurul. Nurul ni lah kawan saya masa zaman saya bujang dulu. Hujung-hujung minggu outing, shopping atau nak pergi acara apa-apa mesti ajak dia. Dan dia jarang sangat menolak kalau waktu mengizinkan. Maklum la kalau keluar dengan saya tentu semuanya ditanggung. Dari zaman dia duduk Matrik UIA di PJ, sampailah dah pindah main camp di Gombak. Kebetulan waktu tu saya tinggal di Sentul, memang tak jauh mana pun jaraknya.


..::Nurul tension sebab nampak sebaya dengan emak saudara..kiki::..


Bila musim nak sambut raya, 3 orang dalam gambar tu akan pergi shopping sama-sama di Jalan Tuanku Abdul Rahman. Memang meriah. Nurul juga yang jadi peneman saya memandu balik kampung selepas adik saya Kimi pindah balik duduk Taiping. Dan Nurul memang tak pernah menolak sebab buat apa susah-susah naik bas katanya sedangkan boleh senang-lenang naik kereta. Oh, gambar majlis pertunangan tak ada sebab saya tak balik kampung.

Dan, pejam celik pejam celik terasa sekejap saja masa berlalu. Nurul dah bertunang dan tak lama lagi nak mendirikan rumahtangga. Saya pun dah ada anak sorang. Kepada Nurul selamat menempuh alam baru yang penuh dengan seni.

Kepada semua, selamat tahun baru 2012.

0 comments: