Thursday, December 08, 2011

..::LAMANYA::..

Lama tak update. Banyak perkara berlaku dalam tempoh 2 minggu.

Cuti Awal Muharram yang lepas saya balik kampung. Ada hari keluarga untuk edisi ke-5. Kali terakhir family day pada tahun 2008. Pun masa tu buat dekat kampung memandangkan ahli keluarga dah mencecah hampir 50 orang. Dengan anak kecil segala, memang macam-macam faktor kena ambil kira. Jadi rumah mak di kampung adalah lokasi yang paling sesuai. Edisi kali ini saya jadi penyelaras dibantu oleh ahli jawatankuasa yang lain. Nanti cerita lain kali.


..::gambar ambil dari facebook kimi::..


Masa nak balik kampung, Muhammad mula menunjukkan tanda-tanda akan demam. Badan panas, hidung ketat dan 'merab'. Tapi saya ni patut pulak tak buat persediaan. Segala ubat yang ada dan termometer pun tak bawa balik. Sepanjang 3 malam di kampung Muhammad meragam. Demam panas waktu malam. Habis satu rumah pun terjaga budak kecik tu menangis.

Hari Rabu sepatutnya saya dah bekerja semula. Tapi pagi tu badan Muhammad rasa masih panas. Tak sampai hati nak hantar taska, saya ambil cuti kecemasan. Ambil keputusan untuk bawa Muhammad jumpa paed di DEMC. Disebabkan pagi tu Muhammad tidur agak lama, jadi pergi hospital sebelah petang lepas suami balik kerja.

Doktor tanya sama ada nak masuk wad ke, dan kami memang setuju. Sekurang-kurangnya pemantauan teliti dapat dibuat sebab demam dah melebihi 3 hari.


..::hai.. saya demam sebab nak pandai berjalan ;)::..


Memandangkan bilik seorang yang kami request hanya akan siap sebelah malam, kami balik rumah dulu untuk buat persediaan.

Jadi, kita sambung cerita di hari lain.. daaaa...

0 comments: