Wednesday, November 16, 2011

..::PROJEK TAK BERAPA JADI::..

Semenjak dua menjak anak semakin membesar, sedikit sebanyak saya dah dapat semula rentak untuk buat projek masak-masak. Tak la projek besar pun, cukup la untuk buat apa yang terasa nak makan atau untuk habiskan benda di dapur sebelum tarikh luput. Itu pun kena pastikan Muhammad kenyang dan cukup tidur. Bagi penapis, acuan roti jala dan besen, cukup untuk dibuat main tanpa hiraukan saya. Selain tu saya banyak buat eksperimen masak-masak untuk makanan Muhammad.

Baru-baru ni saya buat agar-agar roti. Baki kulit roti yang saya dah tekap bentuk bear & bakar untuk bekal Muhammad ke taska. Dan saya ubah sedikit resipi tanpa menggunakan telur sebab nak bagi Muhammad makan.

Sebenarnya ini percubaan kedua untuk buat agar-agar roti bercorak pelangi. Sebelum ni saya buat plain saja. Pertama kali cuba di kampung sewaktu balik cuti Deepavali. Corak tak menjadi sebab adunan tercair dan ada kesilapan teknikal sewaktu tuang agar-agar.


::Ini kakak saya yang buat::


Dan percubaan kedua saya pun tak menjadi coraknya. Walaupun dah ikut teknik yang dinyatakan. Mungkin kena tengok demo baru boleh kot.


::walaupun corak saya tak jadi tapi rasa saya sedap ;)::


Ok. Jangan putus asa. Cuba lagi di kesempatan yang lain.

0 comments: