Thursday, November 17, 2011

..::JALAN-JALAN CARI PASAL::..

Masa cuti Deepavali yang lepas saya balik kampung. Ambil cuti hari Isnin dan Selasa dapatlah 5 hari cuti termasuk Sabtu dan Ahad. Kesempatan yang ada kami buat keputusan untuk jalan-jalan ke Pulau Pinang. Walaupun perjalanan 1 jam saja dari kampung saya, tapi nak perginya tu memang kena rancang betul-betul.

Bertolak dari kampung hari Isnin kira-kira jam 12.00 tengahari. Sampai Georgetown betul-betul waktu puncak dan perut pun dah lapar juga. Memandangkan ada masalah talian untuk muat turun peta, kami ambil keputusan untuk singgah dulu di bandar sebelum cari jalan ke Batu Ferringhi. Dan bangunan pertama yang kami nampak ialah 1st Avenue, pusat membeli belah terbaru di Penang.

Dari 1st Avenue kami menyeberang jambatan ke Prangin Mall. Singgah beli Cool Blog dan tanyakan tentang tempat makan. Jurujual cadangkan sebuah restoran melayu dan katanya sedap. Ok, kami cuba. Tak ada gambar sebab dah lapar. He he

Saya kata jalan-jalan cari pasal sebab tak lama lepas makan, saya dan suami tiba-tiba rasa tak sedap perut dan tak menahan nak buang. Mujurlah tandas di 1st Avenue bersih dan selesa. Dapatlah menyelesaikan tuntutan dengan tenang. Lepas tu singgah Carrefour untuk beli sedikit bekalan makanan.

Satu perkara yang menarik perhatian saya di Pulau Pinang ialah kempen go green yang dijalankan setiap hari.

Ok tiba-tiba saya rasa dah banyak sangat tulis. Kita tengok gambar sajalah. He he.


::Bilik di Bayview Beach Resort Batu Ferringhi::



::kolam penuh, bathtub pun jadilah::


Lepas Asar hujan turun sangat lebat. Pukul 8.00 lebih baru reda sikit. Turun cari makan depan hotel. Cadangan asal nak jalan-jalan pasar malam sepanjang jalan Ferringhi tu tapi perut saya buat hal lagi. Muhammad pula dah mula buat ragam nak menyusu baring. Maka berkejaran balik hotel.

Tidur dengan harapan esok pagi perut akan baik huk huk :(

0 comments: