Thursday, November 10, 2011

..::CAMPUR-CAMPUR::..

Mari kita kemaskini blog. Katanya dah semangat baru kan. Mesti kena rajin. Ha ha ha. Jadi kita cerita campur-campur.

Hari Raya Qurban
Tahun ni saya beraya di Seremban. Lepas Zohor terus ke Melaka. Buat Qurban dan kenduri kat sana. Saya tak joint sangat persediaan sebab sejak akhir-akhir ni Muhammad tak berapa nak dengan orang lain kecuali mama dan ayah. Kenduri pulak waktu malam, ragam nak tidur menjadi-jadi sebab siangnya Muhammad tahan tak nak tidur. Huks.

Tadi telefon kakak kat kampung. Meriahnya dengar cerita, sebab tahun ni rasanya macam pertama kali pulak 9 daripada 10 orang adik beradik balik. Saya je lah yang beraya di perantauan. Anak buah cakap ok je lah sebab saya baru je balik (masa Deepavali) haritu. He he he. Bila ramai-ramai macam tu tentu la mak orang paling seronok kan.

Kerja
Sekarang ni agak sibuk sebab boss nak pergi kursus sebulan. Kena sabar layan karenah orang lama ni bila kena berurusan dengan ujian online dan lain-lain perkara yang kena buat dalam talian. Dah la suka tanya soalan-soalan yang tak boleh dijawab oleh saya. Bila sistem down kita pulak yang dipot-petkannya. Haaaiihh.

Perpindahan
Berita terbaru, pejabat confirm akan berpindah ke Putrajaya. Bahagian/Jabatan lain yang menyewa semua dah mula pindah secara berperingkat. Haritu ada telefon JPA tanya pasal pertukaran. Katanya kena tunggu betul-betul dah pindah ke Putrajaya, baru boleh proses permohonan saya sebab baru senang nak letak pengganti. Ok sabar je lah.

Muhammad
Budak setahun ni dah ada gigi 4 batang. Haritu tumbuh satu-satu. Hiks lucu pun ada sebab selalunya tengok budak tumbuh gigi serentak 2 batang. Dalam dok lucu tu nanges pun ada jugak sebab sangat kuat menggigit bila menyusu. Tak cukup gigit susu, bahu, paha, perut semua dia gigit. Barang mainan usah cakap lah. Ada satu hari dia gigit getah ABC tu sampai terkoyak sikit. Bila suruh luah atau cuba nak korek dia marah dan gigit jari kita pula. Lepas tu menangis nak menyusu. Jawapannya awak telan je la getah tu kan. Ha ha.


..::hai, jom la mandi kolam dengan saya::..


Ok cukuplah dulu. Nanti esok-esok saya sambung lagi. Nak kongsi cerita pergi Penang. He he

0 comments: